کد خبر : 55390
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 5:16

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

خبرهای خوبی برای کشاورزی در راه است / کار کمیسیون کشاورزی برای ساماندهی بخش کشاورزی کم سابقه بود / کشاورزی مشکلات زیادی دارد / توانستیم قیمت گندم را به ۴۰۰۰ تومان برسانیم

خبرهای خوبی برای کشاورزی در راه است / کار کمیسیون کشاورزی برای ساماندهی بخش کشاورزی کم سابقه بود / کشاورزی مشکلات زیادی دارد / توانستیم قیمت گندم را به ۴۰۰۰ تومان برسانیم

خبرهای خوبی برای بخش کشاورزی در راه است.

خبرهای خوبی برای بخش کشاورزی در راه است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های خوب کمیسیون کشاورزی مجلس برای ساماندهی بخش کشاورزی خبر داد و گفت: به زودی نتایج این برنامه‌ها را خواهیم دید.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، محمد رشیدی در نشست مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با فعالان بخش خصوصی استان با اشاره به مشکلات متعددی که بخش کشاورزی کشور با آن مواجه است گفت: عامل اصلی این مشکلات گرفته شدن اختیارات از وزارت جهاد کشاورزی و واگذاری بخشی از آنها به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از همان روزهای نخست فعالیت، کاری را برای ساماندهی بخش کشاورزی آغاز کرد که طی ۴۰ سال اخیر کم سابقه بود و یکی از اولین خروجی‌های مجلس جدید بود و با قید دو فوریت از کمیسیون کشاورزی به صحن علنی مجلس آمد.

وی گفت: بر اساس این طرح شورایی متشکل از خانواده کشاورزی در بخش خصوصی شامل نظام مهندسی کشاورزی، تعاون روستایی، کشاورزان خبره و همچنین مسئولین حوزه کشاورزی تشکیل شده تا برای محصولات کشاورزی خصوصا قیمت‌گذاری محصولاتی مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی، چغندر و … تصمیم‌گیری کنند.

رشیدی یادآور شد: در قالب این کمیسیون همه موارد از جمله نرخ تورم، هزینه‌های تولید، نرخ محصولات مشابه خارجی، افزایش قیمت نهاده‌ها و … دیده شده و حتی سیاست‌های صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی صرفا در شورای اقتصاد و بدون حضور نماینده کشاورزان تعیین می‌شد، خاطرنشان کرد: بسیار تلاش کردیم خروجی این طرح به قیمت خرید تضمینی امسال برسد که موفق نشدیم، اما نتایج آن را به زودی خواهیم دید.

وی به انتقاداتی که درباره قیمت پایین خرید تضمینی گندم برای امسال مطرح است نیز اشاره کرد و یادآور شد: پیشنهاد دولت برای خرید تضمینی هر کیلو گندم ۳۲۰۰ تومان و پیشنهاد ما ۴۶۰۰ تومان بود که پس از فشار فراوان توانستیم آن را به چهار هزار تومان برسانیم.

رشیدی بر لزوم واقعی شدن قیمت محصولات کشاورزی تاکید کرد که باعث ترغیب کشاورزان می‌شود و گفت: برای نمونه در دهه ۷۰ حدود دو سال قیمت واقعی برای خرید تضمینی گندم اعلام شد و آن زمان در تولید این محصول خودکفا شدیم.

وی با انتقاد از اینکه قرار نیست یارانه بخش کشاورزی از جیب کشاورزان باشد گفت: اگر همین محصولات را بخواهیم از خارج کشور وارد کنیم، قیمت تمام شده بسیار بیشتری خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.