کد خبر : 53575
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 فروردین 1399 - 8:12

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به بی مهری دولت برای جهش تولید در بخش کشاورزی

حمایت دولت از کشاورزی فقط شعار است / دولت دست از اقدامات صوری بردارد / با وجود محدودیت برای کشاورزی، رئیس جمهور از درآمد ۱۲ برابری کشاورزان سخن می گوید

حمایت دولت از کشاورزی فقط شعار است / دولت دست از اقدامات صوری بردارد / با وجود محدودیت برای کشاورزی، رئیس جمهور از درآمد ۱۲ برابری کشاورزان سخن می گوید

بی مهری دولت جلوی جهش و رشد تولید را گرفته است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: بی مهری دولت به بخش کشاورزی جلوی جهش و رشد تولید را گرفته است.

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به راهکار‌های تحقق شعار جهش تولید گفت: امسال همانند سال‌های گذشته، مقام معظم رهبری بنابر نیاز و شکوفایی کشور و نظام، شعار سال را انتخاب کردند.

او افزود: رهبری کار سیاست گذاری و تعیین راهبرد‌های کلان کشور را عهده دار است و امر اجرا توسط دولت و مردم انجام می‌شود.

اسدی با انتقاد از بی مهری دولت به بخش کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی، کشاورزان ثابت کردند که همیشه در اجرای سیاست‌ها پای کار هستند، اما متاسفانه بی مهری دولت به بخش کشاورزی مانع تحقق جهش و رشد تولید شده است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ادامه داد: دولت طی سال‌های گذشته تنها به حمایت لسانی از بخش کشاورزی اکتفا کرده است چرا که با وجود انواع و اقسام محدودیت برای بخش کشاورزی، رئیس جمهور صحبت از ۱۲ برابری شدن در آمد کشاورزان می‌کند.

وی با تاکید بر این مسئله که دولت باید دست از اقدامات صوری حمایت از تولید بردارد و وارد عرصه عمل شود گفت: طی سال‌های گذشته کشاورزان با مشکلات متعددی در بحث نقدینگی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی پایین‌تر از قیمت جهانی، تسهیلات و … روبرو هستند که انتظار می‌رود دولت با حمایت همه جانبه از کشاورزان این مشکلات را مرتفع کند.

اسدی گفت: در بحث زمینه سازی برای صادرات محصولات، بعد از سال‌ها نتوانستیم در برندسازی و ایجاد برند کار کنیم تا بتوانیم محصولات خود را در دنیا عرضه کنیم.

وی نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی، سورتینگ و بسته بندی را از جمله موانع پیش روی جهش تولید اعلام کرد و گفت: دولت برای تحقق شعار جهش تولید و حفظ سرمایه کشاورزان باید حمایت از بخش کشاورزی را از مرحله شعار به مرحله اجرا در بیاورد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان تصریح کرد: با توجه به قوانین و مقررات دست و پا گیر تولید از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که با حمایت همه جانبه این موانع را مرتفع کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.