کد خبر : 58686
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 7:39

حساسیت مقام معظم رهبری بر روی آمارهای تولیدات کشاورزی / روزی که ولایتمداری دکتر ساداتی نژاد در بوته آزمایش قرار می گیرد / در همه دوره ها، آمارهای وزارت جهاد کشاورزی با واقعیت فاصله داشته است

حساسیت مقام معظم رهبری بر روی آمارهای تولیدات کشاورزی / روزی که ولایتمداری دکتر ساداتی نژاد در بوته آزمایش قرار می گیرد / در همه دوره ها، آمارهای وزارت جهاد کشاورزی با واقعیت فاصله داشته است
روزی که ولایتمداری دکتر ساداتی نژاد در بوته آزمایش قرار می گیرد

رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی های داخلی در واکنش به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تولید ۱۱ میلیون تن گندم و خرید ۷٫۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خطاب به وی گفتند: سوال من که مربوط به یک مشکل اساسی کشور است و مربوط به امروز و دیروز شما هم نیست و مربوط به وزارت جهاد های قبل هم بوده است این است که از کجا می گویید که ۷٫۵ میلیون تن گندم خریده ایم. این از چقدر تولید گندم در کشور بوده است. این را شما دقیق نمی توانید بگویید، این را باید راهش را پیدا کنید. تولید را باید دقیق مشخص کنید، وقتی می گویید ۱۱ میلیون تن گندم، از کجا می گویید ۱۱ میلیون تن، این یک چیز حدسی است و ممکن است کمتر باشد یا ممکن است خیلی بیشتر از این باشد. احتمال دارد در کشور ۱۵ میلیون تن گندم تولید شده باشد.

بدون شک تیزبینی و ژرف نگری مقام معظم رهبری در مورد آمارها، بسیاری از نخبگان و کارشناسان بخش کشاورزی را متعجب کرد چرا که معظم له دست روی نکته ای گذاشتند که پاشنه آشیل وزارت جهاد کشاورزی در همه دوره ها بوده است. اکثر کارشناسان معتقدند که آمارهای توخالی عامل عقب ماندگی بخش کشاورزی و ضرر و زیان به کشاورزان است. بطور مثال همین موضوع میزان دقیق تولید که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، در برخی استان ها میزان تولید را اینگونه محاسبه می کردند: میزان گندم خریداری شده توسط دولت به علاوه ۲۵ درصد آن و وقتی می پرسیدید که این ۲۵ درصد از کجا آمده می گفتند این میزان گندمی است که کشاورز نمی فروشد و بعنوان خود مصرفی(حالا یا بعنوان بذر یا برای آرد کردن) نگه می دارد در حالی که دیگر تقریبا هیچ کشاورزی گندم برای آرد نگه نمی دارد(آرد کارخانه ای ارزانتر در می آید) و نگهداری گندم برای بذر نیز بسیار ناچیز شده و کشاورزان اکثرا از گندم دولتی گواهی شده بذری یا مادری استفاده می کنند اما این آمارها تنها به یک نفر سود می رساند و آن هم روسای سازمان های آمارساز است و ضررش به کشاورز(بعلت بالا رفتن آب بهاء، بالا رفتن اجاره دولتی اراضی، عدم تخصیص خسارت بیمه بعلت بالا رفتن میانگین تولید) و به دولت بابت اشتباه در برنامه ریزی های آینده و حتی ظلم به مقام معظم رهبری است چرا که ایشان در تنظیم سیاست خارجی کشور و در برنامه ریزی نحوه تعامل کشور با بیگانگان، به امنیت غذایی کشور بعنوان یکی از مهمترین پارامترها توجه می کنند و وقتی که آمار اشتباه به ایشان داده شود می تواند عواقب جدی برای نظام و کشور داشته باشد.

از سویی دیگر در دولت انقلابی دکتر رئیسی بدون شک یکی از صادق ترین وزرا در ولایتمداری، دکتر ساداتی نژاد است، او وزیری است که از زمانی که در مجلس بود امنیت پایدار غذایی کشور و حمایت از کشاورزان را کلید زد، او با طرح های بسیار مهمی چون سند دار کردن اراضی و کشاورزی قراردادی به چالش گاههای اساسی بخش کشاورزی که باعث عقب ماندگی کشاورزان می شد حمله کرده و در عمل، ولایتمداری خود را ثابت کرده و نه در حرف و سخنرانی و همایش.

اینک از دکتر ساداتی نژاد انتظار می رود بحث آمارهای استان ها را بدقت بررسی کند و اگر از استانی به این نتیجه رسید که رئیس سازمان برای خود شیرینی یا حفظ کرسی، به او بعنوان وزیر(و در حقیقت به دولت و نظام) آمار الکی و غیرواقعی داده است، در منافق بودن و نفوذی بودن(حداقل نفوذی پنهان) آن مدیر شک نکند و در اجرای منویات رهبری با او برخورد شدید کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.