کد خبر : 58823
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 فروردین 1402 - 7:43

رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

حداقل قیمت گندم باید ۱۵ هزار تومان باشد / اگر نرخ گندم متعادل نشود امکان دارد بعنوان نهاده دامی استفاده شود! / تقاضای جلسه شورای قیمت گذاری را دادیم

حداقل قیمت گندم باید ۱۵ هزار تومان باشد / اگر نرخ گندم متعادل نشود امکان دارد بعنوان نهاده دامی استفاده شود! / تقاضای جلسه شورای قیمت گذاری را دادیم
حداقل قیمت خرید تضمینی گندم باید به ۱۵ هزار تومان اصلاح شود.

حداقل قیمت خرید تضمینی گندم باید به ۱۵ هزار تومان اصلاح شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: قیمت خرید تضمینی گندم باید به ۱۵ هزار تومان اصلاح شود تا شاهد جایگزینی نهاده های دامی در واحدهای دامداری و قاچاق نباشیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطااله هاشمی گفت: از ۲ ماه مانده به تعطیلات نوروز، تقاضای جلسه شورای قیمت گذاری به وزارتخانه را دادیم که دستورالعمل تجدید نظر در قیمت گندم برگزار شود چرا که در زمان تصویب قیمت مقرر شد نرخ گندم متناسب با هزینه های تولید، نرخ ارز و قیمت های جهانی اصلاح شود تا کشاورزان متحمل زیان نشوند.

به گفته او، اگر قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از ۱۵ هزار تومان اعلام نشود، گندم از بحث خبازی به سمت خوراک دام و قاچاق می رود.

هاشمی ادامه داد: علی رغم آنکه همه اعضای شورای اقتصاد اتفاق نظر دارند که باید جلسه اصلاح قیمت تشکیل شود، اما تاکنون جلسه تشکیل نشده است که در صورت عدم اعلام قیمت متناسب با هزینه های تولید، کشاورزان رغبتی به کشت ندارند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه گندم در رقابت با ۲ بخش نهاده های دامی ‌و قاچاق است گفت: با توجه به آنکه قیمت جو بالای ۱۶ هزار تومان است، بنابراین در صورت متعادل نشدن نرخ امکان استفاده به عنوان نهاده های دامی در واحدهای دامداری و مرغداری وجود دارد.

به گفته او، حداقل قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم نباید کمتر از ۱۵ هزار تومان باشد، چرا که در صورت عدم اصلاح قیمت از حیث عدم تحویل گندم و نان مردم از منابع داخل نگران هستیم.

هاشمی از آغاز برداشت گندم خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پراکنش بارندگی پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون تن و تولید بالای ۱۱ میلیون تن برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.