کد خبر : 54143
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 17:05

جوابیه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی / وزارت جهاد کشاورزی نقشی در صادرات کود اوره ندارد / صادرات کود اوره با مجوز پتروشیمی امکانپذیر است

جوابیه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی / وزارت جهاد کشاورزی نقشی در صادرات کود اوره ندارد / صادرات کود اوره با مجوز پتروشیمی امکانپذیر است

صدور مجوز صادرات کود اوره به خارج از کشور در اختیار پتروشیمی می باشد.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص مطلب منتشر شده در دهقان نیوز تحت عنوان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تبدیل به شرکت حمایت از پتروشیمی شده! که به نقل از عضو شورای مرکزی خانه کشاورز بود جوابیه ای صادر کرد.

در جوابیه روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آمده است: در خصوص اظهارات خلاف واقع و بی پایه و اساس آقای زارع عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در خصوص صدور مجوز صادرات کود اوره توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به شرکتهای پتروشیمی، اظهارات آقای زارع چنانچه ناشی از حب و بغض نبوده باشد، قطعاً ناشی از بی اطلاعی و بی خبری ایشان از فرآیند صدور مجوز صادرات کود اوره می باشد. بیش از ده سال است که وفق مصوبه هیئت محترم وزیران صادرات کود اوره صرفاً با مجوز شرکت ملی صنایع پتروشیمی امکانپذیر است. در فضائی که همواره سازمانها و شرکتهای دولتی به حمایت از واردکنندگان متهم می شوند، اتهام حمایت از شرکت های پتروشیمی بعنوان بزرگترین تولیدکنندگان داخلی کود کشور در نوع خود بیسابقه و بی نظیر است!

صدور مجوز صادرات کود اوره به خارج از کشور در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد و وزارت جهاد کشاورزی هیچگونه نقشی در فرایند صدور آن ندارد.

حمایت از شرکتهای پتروشیمی یعنی حمایت از تولید داخلی و صنعتی که ۷۰ درصد کودهای مورد نیاز کشور را تامین می نماید. ضمن آنکه شرکتهای پتروشیمی در سال ۱۳۹۸ و در کشت بهاره سال جاری به کلیه تعهدات خود نسبت به بخش کشاورزی عمل نموده و در مقطع کشت بهاره سال جاری نیز بیش از ۸۰۰ هزار تن کود اوره تحویل بخش کشاورزی داده اند که در طول ۲۰ سال اخیر بیسابقه بوده است.

روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ضمن توصیه به آقای زارع برای رعایت اصول اخلاقی و انصاف در اظهارات خود اعلام نمود که مدیریت حقوقی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ظرف روز جاری بابت اظهارات خلاف واقع ایشان نسبت به طرح شکایت از آقای زارع در محاکم قضائی اقدام نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مصطفی دیناروند شنبه , ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

سلام، جالب است. هر کس به هر دلیل مثل عدم آگاهی، کسب خبر نا موثق و غیره و ذالک لب به سخن بار کند، آنهم در جایگاه یک گروه حربی و حمایت کننده از بخش کشاورزی، او را به پای میز محاکمه می کشانند.