کد خبر : 54138
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 - 19:05

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز:

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تبدیل به شرکت حمایت از پتروشیمی شده! / کشاورزی پایدار فقط شعار است! / آقای خاوازی کسانی که به تولید ضربه زدند را برکنار کنید

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تبدیل به شرکت حمایت از پتروشیمی شده! / کشاورزی پایدار فقط شعار است! / آقای خاوازی کسانی که به تولید ضربه زدند را برکنار کنید

ما اولویت را به کشاورزان خارجی داده ایم.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در نامه ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که اسم کشاورزی را یدک می کشد در سالهای گذشته تبدیل به شرکت حمایت از پتروشیمی ها شده است.

به گزارش دهقان نیوز، حبیب اله زارع نماینده فارس و عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در این نامه آورده است: ضمن تبریک به جنابعالی بابت انتخاب شایسته شما توسط ریيس جمهوری و اعتماد به جای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان سکان دار وزارت جهاد کشاورزی و قدردانی از زحمات جنابعالی در اداره امور این وزارت خانه در این شرایط ظالمانه تحریم های آمریکا علیه ایران و بحران جهانی کرونا به استحضار می رسانم پایه ها و روش های استحالتی با این تحریم ها و بیماری از منظر کشاورزی در خود اتکایی و مواردی مثل خودکفایی در گندم که امنیت غذایی کشور است و کشت دانه های روغنی که یکی از اساسی ترین نیازهای این مرز و بوم می باشد به علت بی مدیریتی و بی تدبیری و عملکرد ضعیف شرکت خدمات حمایتی کشور در نظارت و توزیع کودهای ازته توسط پتروشیمی ها، خودکفایی گندم و تامین نیاز داخل به محصولات استراتژیک را به دلیل ارزآوری به خطر انداختند در صورتی که اولین اولویت و هدف از تولید کود در این کشور تامین نیاز داخلی است و مازاد آن برای صادرات مصرف گردد و این مقوله با بی مدیریتی شرکت خدمات حمایتی بر عکس گردیده و ما اولویت را به کشاورزان خارجی داده ایم.

برای نمونه کارخانه پتروشیمی شیراز روزانه حدود ۵ هزار تن کود تولید دارد با دو خط گرانوله و پیریل و حدود کمتر از دو هزار تن را صرف مصارف داخلی در بهترین شرایط یعنی پیک مصرف کود کشور بیش از سه هزار تن را به دلیل ارز آوری به کشورهای دیگر صادر می نماید.

جناب وزیر جهاد کشاورزی مگر مجوز صادرات تحت تفاهم نامه هایی که با پتروشیمی ها امضاء گردیده در اختیار شرکت خدمات حمایتی نمی باشد چرا کشاورزان خارجی نیاز به مصرف کودهای ازته دارند ولی کشاورزان داخلی این مرز و بوم که تولید آنها نان سر سفره این مردم است و برای رفع نیازهای داخلی است باید برای تولید در تنگنا قرار گیرند؟ آیا ما شعارمان کشاورزی پایدار نمی باشد یا فقط این حرف شعاری بیش نیست؟ در این بحران تحریم و بیماری که حتی سازمان های بین المللی برای تولید غذا به تمام دولت ها  اخطار نموده اند که تمامی توان خود را بکار گیرند برای تولید بیشتر سهم ما کجاست که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که اسم کشاورزی را یدک می کشد چرا در سالهای گذشته تبدیل به شرکت حمایت از پتروشیمی ها شده است. با بی مدیریتی مسئولین سابق به دلیل ارزآوری در این مملکت و خیانت آشکار، آنها در توزیع کافی و به موقع کودهای ازته در پیک مصرف ضربه ای آشکار به امنیت غذایی کشور وارد نموده اند و با چندین برابر ارزهایی که بابت فروش کود و رانت هایی که برخی به جیب زده اند در این شرایط تحریم ها و بیماری و عدم فروش نفت باید کشور هزینه نماید تا بتواند محصولاتی که خود در کشور می توانستیم به راحتی در این سال پر بارش تولید نماییم را به قیمت های گزافی خریداری نماییم.

جناب وزیر ما کشاورزان دنبال کشاورزی پایدار هستیم و از شما خواهشمندیم و با احترامی که برای شما وزیر جوان، پر تلاش، کارآمد و شایسته داریم انتظار داریم کسانی که این خیانت را که به خودکفایی و خود اتکایی این مرز و بوم در سال رونق تولید ضربه وارد نموده اند و باعث شده سفره مردم و کشاورزان کوچکتر شود را سریعا از کار برکنار کرده و به قوه قضاییه معرفی نمایید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.