کد خبر : 59776
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 8:15

تکلیف مجلس به وزارت کشاورزی برای تدوین برنامه توسعه مشاغل خُرد روستایی

تکلیف مجلس به وزارت کشاورزی برای تدوین برنامه توسعه مشاغل خُرد روستایی
نمایندگان مجلس، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند تا نسبت به تدوین برنامه توسعه مشاغل خُرد روستایی بر اساس مزیت رقابتی مناطق اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند تا نسبت به تدوین برنامه توسعه مشاغل خُرد روستایی بر اساس مزیت رقابتی مناطق اقدام کند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده الحاقی ۸ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده الحاقی ۸ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت جهاد کشاورزی مکلف است در راستای کارآمدسازی ظرفیت ها و توانمندسازی زنان روستایی و عشایر نسبت به تدوین برنامه توسعه مشاغل خُرد روستایی بر اساس مزیت رقابتی مناطق و تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد شبکه ملی تعاونی های زنان با هدف آموزش چرخه تولید و بازاریابی، خود تنظیم گری و رتبه بندی تعاونی ها، ارائه تسهیلات اشتغال زایی و حمایت های مالیاتی از تعاونی ها بر اساس نظام رتبه بندی و راه اندازی بازارهای محلی اقدام نماید.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماده الحاقی ۷ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه مخالفت کردند.

در ماده الحاقی ۷ به کل لایحه برنامه هفتم توسعه آمده بود که؛ دولت موظف است از سال اول برنامه نسبت به احصاء آن دسته از خدمات عمومی و امور محلی غیر حاکمیتی و تصدی های قابل واگذاری دولتی به نهادهای عمومی غیردولتی همراه با پیش بینی منابع مالی لازم و نحوه واگذاری اختیارات، به نحوی که موجب انسجام و کارآمدی در امر ارائه خدمات عمومی و شهری و کاهش هزینه های عمومی شود، اقدام و پس از تصویب هیأت وزیران اجراء نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.