کد خبر : 57096
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400 - 7:55

تقاضای ۲۶ تشکل کشاورزی برای خلع ید موسسه جهاد نصر

تقاضای ۲۶ تشکل کشاورزی برای خلع ید موسسه جهاد نصر

۲۶ تشکل کشاورزی خواستار خلع ید و عدم واگذاری اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به موسسه جهاد نصر شده اند.

از یکی از استانهای جنوب غربی کشور که طرح ۵۵۰ هزار هکتاری عنایت مقام معظم رهبری در آن اجرا می شود خبر می رسد که ۲۶ تشکل کشاورزی آن استان در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و نماینده ولی فقیه خواستار خلع ید و عدم واگذاری اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به موسسه جهاد نصر شده اند.

این تشکلها اعتقاد دارند فاز یک این طرح که توسط موسسه جهاد نصر اجرا شده، دارای کیفیت بسیار پایین و نقایص فراوانی می باشد که کشاورزان را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

در این طومار، تشکلهای کشاورزی خواستار آن شده اند که وزارت جهاد کشاورزی، اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را به خود سازمان جهاد کشاورزی استان و یا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاه که دارای سوابق اجرایی درخشانی در بحث آب و خاک می باشد بسپارد.

موسسه جهاد نصر اعتقاد دارد چون برای اجرای فاز یک طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، مصوبه هیئت دولت را دارد اجرای فاز ۲ نیز بصورت اتوماتیک باید به این موسسه واگذار شود در حالی که صاحبنظران حقوقی می گویند در بودجه امسال که این موضوع دیده شده هیچ نامی از موسسه جهاد نصر بعنوان مجری برده نشده و امکان واگذاری فاز ۲ به هر نهاد دیگری وجود دارد.

کارشناسان مستقل اعتقاد دارند واگذاری فاز ۲ این طرح به سازمان جهاد کشاورزی و یا قرارگاه خاتم الانبیا یا موسسه آب و خاک می تواند امکان مقایسه در سرعت و کیفیت اجرای طرح در فاز یک و فاز ۲ و در حقیقت استفاده بهینه از بیت المال را نشان دهد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.