کد خبر : 57082
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 9:13

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی در واکنش به یک بند از طرح تقویت امنیت غذایی:

تصویب ماده ۱۳ طرح تقویت امنیت غذایی، بزرگترین توهین به کشاورزان است / نباید اختیار صدور پروانه کشاورزی را به نظام مهندسی بدهند / ما نمی پذیریم پروانه های صنف کشاورزی را یک سازمان دیگر صادر کند / مجلس انقلابی زیر بار نرود

تصویب ماده ۱۳ طرح تقویت امنیت غذایی، بزرگترین توهین به کشاورزان است / نباید اختیار صدور پروانه کشاورزی را به نظام مهندسی بدهند / ما نمی پذیریم پروانه های صنف کشاورزی را یک سازمان دیگر صادر کند / مجلس انقلابی زیر بار نرود

مجلس انقلابی زیر بار نرود.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی در گفتگویی خطاب به مسئولین نظام صنفی کشاورزی سراسر ایران گفت: فردا ۲۳ شهریورماه طرح امنیت غذایی در مجلس شورای اسلامی به ماده ۱۳ می رسد. اگر نظام صنفی های کشاورزی سراسر کشور امروز با تمام توان و با تمام قوا، نمایندگان مجلس را توجیه نکنند که در ماده ۱۳ این قانون تغییرات ایجاد شود، به معنای مرگ نظام صنفی کشاورزی ها و به معنای نابودی و توهین به شخصیت کشاورزان ایران زمین است.

مسعود اسدی افزود: در ماده ۱۳ قانون امنیت غذایی، هر گونه صدور پروانه کشاورزی را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار کردند. قانونی که سازمان نظام مهندسی کشاورزی بر اساس آن، صدور پروانه را تا امروز انجام می داد، قانونی بود که در سال ۸۸ در قانون نظام جامع دامپروری و در سال ۸۹ در قانون افزایش بهره وری کشاورزی به تصویب رسیده بود یعنی زمانی که نظام صنفی کشاورزی در ایران وجود نداشت و نهادی به نام صنف کشاورزان نبود.

وی گفت: اگر این قانون فردا در مجلس تصویب شود و اختیار صدور پروانه های ما را به نظام مهندسی کشاورزی بدهند به معنای آن است که کشاورزان، تشکلهای کشاورزان و نظام صنفی های کشاورزی ما مهجور و علیل و ناتوانند و کشاورزان ایران مورد بزرگترین توهین تاریخ قرار گرفته اند.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چگونه در ایران و در دنیا می پذیرند که پروانه های یک صنفی را یک صنف دیگر صادر کند گفت: آیا صنف رستوران می پذیرد پروانه هایش را صنف لوازم تحریری صادر کند آیا صنف املاک می پذیرد پروانه هایش را صنف تعمیرگاه ماشین صادر کند، آیا نظام پزشکی می پذیرد پروانه های پزشکی را کانون وکلا صادر بکند؟! مگر اینکه بگوییم آن صنف یک صنف مهجور، ناتوان و علیل است و یک صنف دیگری باید این کار را انجام بدهد.

وی تاکید کرد: از همه مسئولین در نظام صنفی کشاورزی سراسر ایران درخواست می کنم از امروز تا فردا ۸ صبح که جلسه علنی مجلس است، نمایندگان مجلس را در سراسر ایران تحت فشار بگذارید و آنها را توجیه کنید و به آنها بگویید که این قانون نظام مهندسی کشاورزی مربوط به سال ۸۸ و ۸۹ است که آن زمان صنف وجود نداشته است و ما نمی پذیریم پروانه های صنف کشاورزی را یک سازمان و یک ارگان دیگر صادر بکند.

وی ادامه داد: همچنین به نمایندگان محترم مجلس هم می گویم که شما ثابت کردید تا به امروز یار و یاور کشاورزان بوده اید و از شما انتظار داریم به این اشتباه بزرگ تن ندهید که اختیار صدور پروانه کشاورزی کشاورزان را به یک سازمان دیگر بدهند. اگر این کار صورت بگیرد، یک معنی بیشتر ندارد و آن این است که شما به آن کشاورزانی که با رای آنها به جز کلانشهرها در تمام شهرها با رای کشاورزان به مجلس رفتید، اگر این کار را کردید به جامعه کشاورزان کشور خیانت کرده اید، هر چند من مطمئنم مجلس انقلابی تحت هیچ شرایطی زیر بار این تحقیر بزرگ کشاورزان ایران نخواهد رفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهزاد انگورج شنبه , ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

سلام
بسیار تاسف بار است که عضو شورای نظام صنفی، یعنی یک تنظیم گر در امور تصدیگری، نظام مهندسی بخش کشاورزی یعنی یک تنظیم گر دیگر قبول نداشته باشد.
با این اختلاف نظرهاست که بخش کشاورزی متخول نمی شود و نمی تواند فعالیت دانش بنیان را آغاز کند. آیا نظام صنفی می تواند برای دانش بنیان شدن فعالیت های بخش و زیر بخش کشاورزی قدم بردارد.