کد خبر : 57404
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 7:10

تسهیلات با حداقل سود به کشاورزان و دامداران پرداخت می‌شود

تسهیلات با حداقل سود به کشاورزان و دامداران پرداخت می‌شود

تسهیلات با حداقل سود به کشاورزان و دامداران به زودی پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تسهیلات با حداقل سود به کشاورزان و دامداران به زودی پرداخت می‌شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از پرداخت تسهیلات بانکی با حداقل سود برای تامین خوراک دام تا پیش از پایان امسال به کشاورزان و دامداران خبر داد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، احد آزادی خواه در توضیح نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد به خبرنگاران گفت: وزیر جهاد کشاورزی در این نشست اعلام کرد تا پایان مهرماه تمامی ثبت سفارش نهاده‌های دامداران و مرغداران در سامانه بازارگاه تامین شده و به دست آنها رسیده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی دامدار کارت با همکاری بانک کشاورزی تهیه شده است افزود: تسهیلات دامدار کارت ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد در اختیار دامداران به منظور تامین خوراک دام قرار می‌گیرد. البته توزیع دامدار کارت از ۵ ماهه پایانی سال آغاز می‌شود و به ازای هر دام ۱۳۰ هزار تومان تسهیلات یک ساله در اختیار دامداران قرار می‌گیرد که ۶ درصد از سود آن مشمول یارانه دولتی شده است.

وی با بیان اینکه کشاورز کارت نیز به منظور تهیه کود شیمیایی فعال می‌شود گفت: برای تامین نهاده دامی مورد نیاز کشور ماهانه به یک میلیارد دلار نیاز داریم که با توافق وزیر جهاد کشاورزی و رییس کل بانک مرکزی روند تخصیص ارز شرایط بهتری در مقایسه با گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه سالانه به ۴ میلیون ۵۵۰ هزار تن کود شیمیایی نیاز داریم که بخشی از آن را در داخل کشور تولید می‌شود گفت: بر اساس اعلام رییس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شرایط توزیع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و اوره در داخل کشور علی رغم حذف ارز ترجیحی آن فراهم شده و ۵۰ درصد تخفیف برای کشاورزان اعمال می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.