کد خبر : 55010
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 8:56

در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصویب شد

تحویل حجمی آب به کشاورزان

تحویل حجمی آب به کشاورزان

تحویل حجمی آب به کشاورزان در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصویب شد.

تحویل حجمی آب به کشاورزان در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصویب شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تحویل حجمی آب به کشاورزان در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصویب و به استانها ابلاغ شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، علیمراد اکبری افزود: امروز با وزارت نیرو جلسه ای درباره سازگاری با کم آبی داشتیم و به دنبال تحویل حجمی آب به کشاورزان هستیم در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تحویل حجمی آب به کشاورزان تصویب و به استانها ابلاغ شد که از طریق نرم افزاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحویل حجمی آب به کشاورزان در حال اجرا است، اعلام کرد: روش تحویل حجمی آب با نصب کنتور در چاه های کشاورزی انجام می شود و در بقیه کانال های آب هم به صورت حجمی تحویل می شود.

اکبری تاکید کرد: کشور ما دیگر ظرفیت توسعه افقی را به دلیل کمبود آب ندارد به این دلیل سند بهره وری آب تنظیم شده که بهره‌وری آب را در محصولات کشاورزی طی مدت ۵ و ۱۰ ساله نزدیک به دوبرابر یعنی حدود ۸۰ درصد افزایش دهیم.

وی همچنین گفت برای تعیین میزان آب مصرفی دقیق بخش کشاورزی ۳۵ محصول را که ۷۰ درصد سطح زیر کشت را تشکیل می دهد موردبررسی قرار دادیم که بررسی ۱۲ محصول نهایی شده است و نتیجه نشان داد که در ۱۵ محصول کم آبیاری می کنیم که در برخی موارد این کم آبیاری بیش از ۵۰ درصد است.

اکبری با این تحلیل تلاش می‌کرد که عنوان کند میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی که رقمهای ۹۰ درصد را بیان می‌کنند این طور نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.