کد خبر : 53514
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 - 5:00

تبانی دلالان برای تضییع حقوق باغداران!

تبانی دلالان برای تضییع حقوق باغداران!

برخی دلالان و واسطه‎ها تبانی کردند و حقوق کشاورزان و باغداران را تضییع می‌کنند.

برخی دلالان و واسطه ‎ها تبانی کردند و حقوق کشاورزان و باغداران را تضییع می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی خلیل‎ آباد گفت: به دلیل عدم صادرات کشمش منطقه در یک ماه اخیر برخی دلالان و واسطه‎ ها تبانی کردند و حقوق کشاورزان و باغداران را تضییع می‌کنند.

محمود شبان در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: به رغم افزایش قیمت دلار و درهم که متناسب با قیمت کشمش است باید قیمت این محصول هم افزایش یابد ولی متاسفانه با توجه به مشکلاتی که برای صادرات کشمش به وجود آمده تقاضا برای کشمش کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طی هماهنگی‎های به عمل آمده تلاش می‎شود همان‌گونه که سازمان تعاون روستایی در خرید توافقی زعفران وارد شد برای جلوگیری از کاهش قیمت کشمش نیز وارد شود.

رئیس جهاد کشاورزی خلیل ‎آباد اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که طی یک ماه اخیر برای صادرات محصول کشمش به وجود آمده یک سری دلالان و واسطه ‎ها تبانی کردند و حقوق کشاورزان و باغداران را تضییع کنند. با توجه به حجم کشمشی که در شهرستان داریم قبل از پایان سال خرید توافقی کشمش را خواهیم داشت تا از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کنیم.

شبان با امتناع از بیان میزان مانده کشمش در انبارها افزود: اگرچه از ابتدای امسال میزان صادرات کشمش به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته ولی مشکلی که در شهرستان داریم این است که محصول به صورت مستقیم صادر نمی‎شود و با واسطه است.

وی مطرح کرد: چون اکثر کشمش‌های طلایی شهرستان صادراتی هستند، پیش‌بینی می‌شود تا کنون از ۱۰ تا ۱۲ هزار تن کشمش طلایی که در شهرستان تولید داریم ۱۰ هزار تن آن صادر شده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.