کد خبر : 53639
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردین 1399 - 14:41

مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی:

تا زمانی که الگوی کشت نباشد کشاورزان سرگردان هستند! / ایجاد کشاورزی دانش بنیان با ایجاد الگوی کشت

تا زمانی که الگوی کشت نباشد کشاورزان سرگردان هستند! / ایجاد کشاورزی دانش بنیان با ایجاد الگوی کشت

اجرای الگوی کشت راهی برای رفع سرگردانی بخش کشاورزی است.

اجرای الگوی کشت راهی برای رفع سرگردانی بخش کشاورزی است.

مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی گفت: اجرای الگوی کشت و پایداری تولید، سبب رفع سرگردانی کشاورزان و ثبات اقتصادی می شود.

علی خان محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه الگوی کشت اظهار کرد: علی رغم آنکه مصوبه الگوی کشت در سال ۸۸ در مجلس مصوب و ابلاغ شد، اما به دلایل مختلف همچون نبود زیرساخت‌های لازم تاکنون اجرا نشده است.

وی افزود: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یکی از اهداف خود را اجرای الگوی کشت اعلام کرد که متاسفانه به سبب موانع متعدد اجرا نشده است و تا زمانیکه این مصوبه در کشور عملیاتی نشود، کشاورزان در سرگردانی به سر می‌برند.

خان محمدی ادامه داد: اگر مسئولان به فکر عملیاتی شدن مصوبه الگوی کشت نباشند، همچنان در تولید و مصرف مشکلاتی خواهیم داشت چرا که بسیاری از عوامل واسطه و دلال از نبود زنجیره مناسب به نفع خود استفاده می‌کردند.

مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی یکی از راهکار‌های مناسب برای نجات تولیدکننده و ثبات قیمت در بازار را اجرای الگوی کشت اعلام کرد و گفت: با اجرای الگوی کشت و پایداری تولید علاوه بر رفع سرگردانی بخش کشاورزی، ثبات اقتصادی برای جامعه مصرف و کشاورزی کشور، شاهد افزایش کیفیت، تولید زنحیره‌ای و کیفیت نهاده‌ها خواهیم بود.

خان محمدی در پایان یکی دیگر از اهداف الگوی کشت را نگاه مثبت به بهره وری اعلام کرد و گفت: با اجرای الگوی کشت در تمامی استان‌ها به سبب ایجاد زنجیره تولید شاهد افزایش بهره وری در واحد سطح و ایجاد کشاورزی دانش بنیان هستیم که با این وجود شاهد مازاد یا کاهش تولید و التهاب قیمت در بازار نیستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.