کد خبر : 53155
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 - 15:28

در پی سفر استانی عباس کشاورز

بی توجهی سرپرست وزارت جهاد به تشکلهای کشاورزی کرمانشاه + گفتگو با مدیران تشکلها

بی توجهی سرپرست وزارت جهاد به تشکلهای کشاورزی کرمانشاه + گفتگو با مدیران تشکلها

تعدادی از مدیران تشکلهای کشاورزی با اشاره به سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به کرمانشاه اعلام کردند: در این سفر هیچ توجهی به تشکلهای کشاورزی نشد.

تعدادی از مدیران تشکلهای کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به کرمانشاه اعلام کردند: عباس کشاورز در این سفر هیچ توجهی به تشکلهای کشاورزی استان نکرد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه در همین خصوص به دهقان نیوز گفت: در حالی که انتظار می رفت آقای عباس کشاورز در سفر به کرمانشاه با تشکلهای کشاورزی هم دیداری داشته باشد ولی بدون اطلاع تشکلهای کشاورزی به استان آمد و وضع کشاورزی را مورد بررسی قرار داد.

فرزاد امیری با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی اصلا تشکلهای کشاورزی را حساب نمی کند گفت: عباس کشاورز با این بی توجهی خود خدمت را فدای قدرت کرد.

وی افزود: از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رفت در سفر به استان کرمانشاه با تشکلهای کشاورزی دیداری داشته باشد چون تشکلهای کشاورزی از وضعیت واقعی تولید و بازار محصولات کشاورزی و مسائل و مشکلات بخش کشاورزی آگاهی کامل دارند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عباس کشاورز پیش از اینکه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی شود بعنوان معاون تولیدات گیاهی این وزارت مسئولیت داشته است به دهقان نیوز گفت: تاکنون هیچ نظر و راهکار عملی برای بهره وری تولید در بخش کشاورزی از سوی عباس کشاورز ندیده ایم و موضوعی که وی تحت عنوان اجرای الگوی کشت روی آن تاکید دارد فقط در حد شعار است. با پشت میزنشینی نمی توان تولید در بخش کشاورزی را بهبود بخشید. برای بنده سوال است چرا عباس کشاورز اینقدر تلاش و رایزنی می کند تا وزیر جهاد کشاورزی شود!

امیری گفت: در چنین شرایطی و در سایه بی توجهی وزارت جهاد کشاورزی به تشکلهای کشاورزی شاهد این هستیم که بخش کشاورزی بیشترین لطمه را می بیند. متاسفانه بجای اینکه تشکلهای کشاورزی را بعنوان بازو و همراه با سیاست ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی بدانند آن را بعنوان رقیب خود تلقی می کنند که این منطقی نیست. تشکلهای کشاورزی باید برای توسعه بخش کشاورزی در کنار دولت باشند نه اینکه وزارت جهاد کشاورزی آنها را از خود دور کند.

نماینده استان کرمانشاه در شورای مرکزی خانه کشاورز هم در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به کرمانشاه گفت: متاسفانه در این سفر به تشکلهای کشاورزی کم لطفی شد و بدون اطلاع تشکلهای کشاورزی از بخش کشاورزی استان بازدید شد.

فرمان صفری گفت: جالب اینجاست که در شورای مرکزی خانه کشاورز با مهندس کشاورز همکار هم هستیم ولی نمی دانیم به چه دلیل در سفر خود به کرمانشاه از تشکلهای کشاورزی دعوت نکرد. البته مهندس کشاورز باید بداند با این رفتارها خودش آسیب خواهد دید.

وی افزود: اگر وزارت جهاد کشاورزی با تشکلهای کشاورزی هماهنگ باشد بهتر می تواند اخبار واقعی بخش کشاورزی را دریافت کند و صرفا به گزارشات دولتی ها اکتفا نکند.

وی با تاکید بر اینکه تشکلهای کشاورزی استان از این برخورد مهندس کشاورز گله مند هستند گفت: تشکلهای کشاورزی پل ارتباطی وزارت جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان هستند لذا اصلا منطقی نیست تشکلهای کشاورزی را حذف کنیم.

نماینده استان کرمانشاه در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: ما خواستار این هستیم که در جلسه ای با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از زبان خودش دلیل این بی توجهی به تشکلهای  کشاورزی را بپرسیم چون واقعا خودمان دلیلش را نمی دانیم!

صفری در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکلهای کشاورزی به دهقان نیوز گفت: تشکلهای کشاورزی می توانند واقعیت های تولید در بخش کشاورزی را در اختیار سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بگذارند ولی می بینیم که به این موضوع بی توجهی می شود و نتیجه آن هم این است که عملا تولید در بخش کشاورزی از وضع خوبی برخوردار نیست.

مدیرعامل مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی کرمانشاه هم در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به کرمانشاه گفت: عباس کشاورز در این سفر و در جلسات خود از همه دعوت می کند بجز تشکلهای کشاورزی و این موضوع منطقی نیست و تشکلهای کشاورزی اصلا این بی توجهی و برخورد را نمی پذیرند.

سجاد سنجابی افزود: برای ما سوال است که سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بعنوان متولی بخش کشاورزی چرا تشکلهای کشاورزی که نمایندگان واقعی کشاورزان هستند را در جلسات و سفرهای خود نمی پذیرد. اصلا چرا تشکلهای کشاورزی را راه اندازی کردید؟ – انتظار ما از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی این است که پای صحبت تشکلهای کشاورزی بنشیند و واقعیات بخش کشاورزی را از زبان آنها بشنود.

وی افزود: این رویکرد سرپرست وزارت جهاد کشاورزی باعث دلسردی و انتقاد تشکلهای کشاورزی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.