کد خبر : 57630
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 8:19

وزیر جهاد کشاورزی:

بین تولیدات کشاورزان معمولی و خبره ۱۰ برابر تفاوت است / تمام کشاورزان باید به سطح قابل قبولی از تولید برسند / کشاورزان، ارتباطشان با سازمان تحقیقات را قطع نکنند

بین تولیدات کشاورزان معمولی و خبره ۱۰ برابر تفاوت است / تمام کشاورزان باید به سطح قابل قبولی از تولید برسند / کشاورزان، ارتباطشان با سازمان تحقیقات را قطع نکنند

بدون تحقیقات امنیت غذایی امکان‌پذیر نیست.

بدون تحقیقات امنیت غذایی امکان‌پذیر نیست.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تفاوت ۱۰ برابری تولیدات کشاورزان معمولی و خبره گفت: سازمان تحقیقات می‌تواند این شکاف را پر کند و در حقیقت بدون کارهای تحقیقاتی امکان تامین امنیت غذایی در کشور میسر نیست.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، سید جواد ساداتی نژاد در مراسم رونمایی از ۷ دستاورد تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف کشاورزی و تجلیل از ۱۱ محقق و پژوهشگر برتر اعلام کرد: امروزه امنیت غذایی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های بخش تحقیقات و پژوهشگران کشور است و به جرات می‌توان گفت که این مهم بدون سازمان تحقیقات وزارت کشاورزی میسر نخواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همه کشاورزان باید سازمان تحقیقات را به عنوان پناهگاه و محلی برای همفکری و پیدا کردن راهکار برای مشکلات خود بدانند و ارتباط خود را با این سازمان به هیچ عنوان قطع نکنند.

وی در ادامه درباره برخی شایعات که گفته می‌شود سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید زیر مجموعه وزارت علوم شود، گفت: این اصلا درست نیست، دانشگاه‌های کشاورزی باید جزو زیر مجموعه‌های سازمان تات باشد زیرا نقش این سازمان در هم‌افزایی علوم کشاورزی و تبدیل آنها به محصول سر سفره غیرقابل انکار است.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تفاوت ۱۰ برابری تولیدات کشاورزان پیشرو و خبره با کشاورزان معمولی گفت: این مسأله نشانگر این است که ظرفیت‌های تولید وجود دارد و باید به کمک محققان و پژوهشگران شکاف تولید کمتر شود و تمام کشاورزان به سطح قابل قبولی از تولید برسند.

وزیر جهاد کشاورزی‌ افزود: سازمان تحقیقات یک برند برای بخش کشاورزی است که بدون آن این بخش کارایی خود را از دست می‌دهد، اما الان شرایط به گونه‌ای است که حتی مسئولان کشور نیز این سازمان و ارزش‌های واقعی آن را به خوبی نمی‌شناسند.

وی ‌با بیان اینکه آمادگی وجود دارد که کل دانشگاه‌های کشاورزی جزو زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باشد، گفت: همان طور که این اقدام در بخش پزشکی نیز انجام شده در حوزه کشاورزی امکان‌پذیر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.