کد خبر : 58339
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 8:04

به کشت گندم، جو و ذرت، یارانه نقدی پرداخت می شود

به کشت گندم، جو و ذرت، یارانه نقدی پرداخت می شود
در سال زراعی جدید یارانه نقدی کشت گندم، جو، ذرت در زمان برداشت محصول پرداخت خواهد شد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جدید یارانه نقدی کشت گندم، جو، ذرت در زمان برداشت محصول پرداخت خواهد شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‏، علیرضا مهاجر در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره طرح‌ها و اقدامات حمایتی که وعده اش داده شده بود، همانند اعطای یارانه کشت به محصولات اساسی، مانند، گندم، جو، ذرت، گفت: کار‌های کارشناسی در این زمینه انجام و کارگروه‌ها تشکیل شد؛ پس از بررسی ها، کشف قیمت انجام شده، و برای تصمیم گیری نهایی ارائه شده است که امیدواریم تا دو هفته دیگر همه این‌ها اعلام شود. چرا که اگر مشخص نشود، اصلاً امکان کشت قراردادی میسر نمی‌شود. من عددی را اعلام نمی‌کنم، بلکه باید تصویب شود. وزیر جهاد کشاورزی اعلام خواهد کرد. ما قیمتی را تصویب، و یارانه‌ای را در نظر می‌گیریم که بتوانیم هم تولید را پایدار کنیم و هم بتوانیم تولیدکننده را کمک کنیم که متضرر نشود. یارانه کشت باید تصویب شود پس از آنکه با سازمان مدیریت برنامه ریزی نهایی شد، ابلاغ می‌کنیم.

مهاجر افزود: در کشت سویا به صورت آزمایشی می‌خواستیم کاری را انجام دهیم که ایجاد تورم نشود یعنی به جای بالا بردن قیمت، تصمیم گرفتیم که به کشاورزان یارانه مستقیم بدهیم؛ البته بر مبنای سطح زیر کشتی که استان‌ها به ما اعلام می‌کنند، و به صورت نقدی در اختیار کشاورزان قرار دهیم؛ بنابراین مقدمات برای پرداختش به زودی اعلام می‌شود (چیزی تا الآن پرداخت نشده است). سویا یکی از محصولاتی است که کشتش در تابستان بود و باید اندازه اش مشخص می‌شد و پس از آن به کشاورزان پرداخت می‌کنیم. اگر بخواهیم یارانه را به صورت نقدی بپردازیم باید کشت تمام شود، اما چنانچه بخواهیم به صورت یارانه غیرنقدی مثل کود، سم و به صورت قراردادی باشد ما در آغاز زمان کشت به کشاورزان پرداخت می‌کنیم. اگر این را در داخل یارانه بیاوریم قطعاً دیگر از کشاورزان پولی نخواهیم گرفت، در غیر این صورت در هنگام برداشت محصول خواهد بود مثل امسال؛ بنابراین اگر برای محصولاتی مثل گندم، جو و ذرت قرار باشد یارانه نقدی به کشاورزان دهیم، در زمان برداشت محصول خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.