کد خبر : 53692
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردین 1399 - 7:19

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی ایران در گفتگو با دهقان نیوز:

به بهانه حمایت از مصرف کننده به کشاورزی خسارت می زنند! / جهاد کشاورزی متولی تولید است ولی نقشی در قیمت محصول ندارد

به بهانه حمایت از مصرف کننده به کشاورزی خسارت می زنند! / جهاد کشاورزی متولی تولید است ولی نقشی در قیمت محصول ندارد

به بهانه ی حمایت از مصرف کننده، برای بخش کشاورزی خسارت ایجاد می کنند.

به بهانه ی حمایت از مصرف کننده، ممانعت هایی ایجاد می شود که برای بخش کشاورزی بسیار خسارت بار است.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی کشور در امور دام گفت: به بهانه ی حمایت از مصرف کننده، ممانعت هایی ایجاد می شود که برای بخش کشاورزی بسیار خسارت بار است.

سید موسی رهنمایی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: تولید غذا برای انسان و حیوان تنها در بخش‌ کشاورزی انجام می پذیرد به روایتی دیگر تولید، انحصار به بخش کشاورزی دارد و غیر بخش کشاورزی، تبدیل کننده است لذا از پیدایش انسان تاکنون، بشر محتاج مبادرت به این امر است.

وی افزود: فعالیت کشاورزی در طبیعت است بنابراین کشاورز باید برای مقابله با موانع طبیعی و غیر طبیعی آماده باشد و این رویارویی، هزینه مادی و معنوی بسیار دارد.

وی گفت: تولید کشاورزی، برداشت محصول در سرما، گرما، طوفان، آفت، بی آبی، سیل و … می باشد. جذب سرمایه، تخصیص زمان و اضطراب و نگرانی به منظور تولید در بخش کشاورزی است. دنیای پیشرفته با توجه به اجبار و الزام دریافت غذا از این بخش، اقدامات فراوان حمایتی مانند وضع قوانین خاص، ایجاد تسهیلات بدون بهره، امکانات فنی و مهندسی، ماشین آلات مکانیزه و … انجام داده است و از همه اینها مهمتر، تصمیم گیری بر تولید و بازار فروش محصولات آنرا در اختیار یک متولی قرار داده است، در نتیجه بهترین زمینه، حمایت و انگیزه برای تولید کننده بخش کشاورزی به وجود آمده است و هر روز شاهد ارتقاء کمی و کیفی بخش کشاورزی در آن کشورها می باشیم اما متاسفانه در کشور ما مزید بر اینکه امکانات طبیعی کمتری در اختیار بخش کشاورزی است متولی تولید وزارت جهاد کشاورزی است اما تصمیمات تاثیر گذار بر قیمت محصولات کشاورزی مانند مجوز و تعرفه صادرات و واردات، خارج از این وزارتخانه است و در نتیجه برای حفظ منافع سایرین و به بهانه حمایت از مصرف کننده، ممانعت هایی ایجاد می شود که برای بخش کشاورزی بسیار خسارت بار است. یک نمونه آن ممانعت از صدور شیرخشک مازاد مصرف در طول سال ۹۸ است که این اقدام خسارات جبران ناپذیری بر پیکر دامپروری کشور وارد کرد.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی کشور در امور دام به دهقان نیوز گفت: تحمل رنج تولید بر دوش کشاورزان است اما رنگ و لعاب پول بعد از بخش کشاورزی است و تا برای این موضوع چاره اندیشی نکنیم وضع بخش کشاورزی همین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.