کد خبر : 55666
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399 - 7:42

قائم مقام خانه کشاورز در گفتگو با دهقان نیوز:

برنج وارداتی را با برنج ایرانی مخلوط می کنند و بنام ایرانی می فروشند! / سیستم نظارتی ورود کند / کشاورز از وضع نهاده کشاورزی ناراضی است / انتظار خودکفایی نداشته باشید / امسال چایکاری احیا شد

برنج وارداتی را با برنج ایرانی مخلوط می کنند و بنام ایرانی می فروشند! / سیستم نظارتی ورود کند / کشاورز از وضع نهاده کشاورزی ناراضی است / انتظار خودکفایی نداشته باشید / امسال چایکاری احیا شد

به دست اندرکاران هشدار می دهیم که بیشتر نظارت کنند.

قائم مقام خانه کشاورز گفت: امسال شاهد رشد خوب محصول چای در گیلان و مازندران بودیم به گونه ای که بسیاری از اراضی که کشت چای در آنها توجیه اقتصادی نداشت امسال به کشت چای اختصاص داده شد.

عنایت الله بیابانی در گفتگو با دهقان نیوز ابراز امیدواری کرد: با این رویکرد و با همت چایکاران بتوانیم به سمت خودکفایی در زمینه تولید چای برسیم.

وی در ادامه با اشاره به آزاد شدن ۲۰ هزار تن برنج در گمرک بر ضرورت حمایت از برنجکاران داخلی تاکید کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم برنج وارداتی را با برنج ایرانی مخلوط و بعنوان برنج ایرانی و به قیمت برنج ایرانی می فروشند که پدیده خوبی نیست و ما در این خصوص هشدار می دهیم.

وی افزود: انتظار داریم سیستم نظارتی ورود کند و اجازه ندهد حق و حقوق برنجکاران داخلی ضایع شود.

قائم مقام خانه کشاورز گفت: خاصیت و کیفیت برنج اصیل ایرانی بسیار بالاتر از برنج وارداتی است و قابل مقایسه نیست لذا انتظار می رود به جایگاه برنج داخلی توجه بیشتری شود.

بیابانی با تاکید بر اینکه نباید تولید داخلی مورد بی مهری قرار گیرد به دهقان نیوز گفت: شاهد هستیم که در خصوص محصول برنج، هم مصرف کننده و هم تولیدکننده ضرر می کنند لذا به دست اندرکاران هشدار می دهیم که بیشتر نظارت کنند.

وی با اشاره به نارضایتی کشاورزان از وضع نهاده های کشاورزی گفت: در زمینه نهاده های کشاورزی هم کمبود داریم هم قیمت بشدت افزایش پیدا کرده است برای نمونه قیمت کود فسفاته و پتاس حدود ۴۰۰ درصد گران شده است. نهاده های کشاورزی در کیفیت و بازدهی محصولات کشاورزی تاثیر زیادی دارند و اگر بموقع تامین نشوند نباید انتظار خودکفایی در محصولات کشاورزی را داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 16 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.