کد خبر : 57292
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 7:54

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برخی بنام گلخانه دنبال تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند / جلوی تحقق این اهداف را می گیریم / سودجویان می خواهند قانون را دور بزنند

برخی بنام گلخانه دنبال تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند / جلوی تحقق این اهداف را می گیریم / سودجویان می خواهند قانون را دور بزنند

سودجویان به اسم ایجاد گلخانه بدنبال تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند.

سودجویان به اسم ایجاد گلخانه بدنبال تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برخی از سودجویان زمین به اسم اجرای طرح گلخانه در اراضی استان به دنبال تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده هستند که جهاد کشاورزی به طور قاطع جلوی تحقق این اهداف را گرفته است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، فاطمه خمسه در جلسه ستاد اجرایی محصولات گلخانه‌ای استان قزوین با اعلام این مطلب افزود: امور اراضی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان باید در این رابطه حساس شده و مراقب باشند تا از اراضی استان به هیچ عنوان سوء استفاده نشود.

وی با بیان اینکه از امور اراضی استان انتظار می‌رود با بصیرت و حساسیت بیشتر از گذشته این موضوعات را پیگیری کند، اظهار داشت: خوشبختانه این استان در اعطای مجوز گلخانه‌ها به خوبی توانسته جلوی اضافه بنای سازه و تغییرکاربری غیرمجاز را بگیرد، اما سودجویان همیشه در حال تغییر راه و روش خود برای دور زدن قوانین هستند که بایستی نسبت به این موضوع دقت نظر بیشتری به خرج داد.

خمسه تاکید کرد: علاوه بر بازدیدهای منظم ماهیانه از واحدهای گلخانه به منظور رصد پیشرفت فیزیکی سازه و بناهای آن‌ها، بازدیدهای سرزده و موردی نیز باید در دستور کار امور اراضی و نظام مهندسی کشاورزی استان قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی استان قزوین یک وظیفه همگانی است که در قالب قانون پیگیری می‌شود، اما لازم است که در این رابطه فرهنگ‌سازی شود تا منابع مادی استان در حوزه آب و خاک بیش از گذشته مهم جلوه داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.