کد خبر : 56286
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 - 12:09

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان کردستان در گفتگو با دهقان نیوز:

برای خرید ادوات کشاورزی، اعتبار ندادند / کمبود کود شیمیایی نگران کننده است

برای خرید ادوات کشاورزی، اعتبار ندادند / کمبود کود شیمیایی نگران کننده است

دولت برای خرید ادوات کشاورزی اعتبارات اختصاص بدهد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان کردستان گفت: دولت برای خرید ادوات کشاورزی اعتبارات اختصاص بدهد. کمبود کودهای شیمیایی نگران کننده است.

عثمان فرجی به دهقان نیوز گفت: مشکل خرید تضمینی از سوی دولت یکی از صدها مشکل پیش روی بخش کشاورزی است حتی در حوزه کشاورزی بحث عدم وجود اعتبارات برای خرید ادوات، کشاورزان را به شدت رنج می دهد. نه تنها حمایت نیست بلکه توزیع ادوات کشاورزی نیز با کمبود مواجه شده است. اگر دولت انتظار دارد که کشاورزی به سمت مکانیزه شدن گام بردارد پس ابتدا خود باید در جهت حمایت کشاورزان برای تامین ادوات کشاورزی نیز قدم پیش بگذارد. با وجود پیگیریها و درخواستهای فراوان از مسئولین مربوطه متاسفانه هیچ اعتباراتی برای تامین ماشین آلات کشاورزی خصوصا تراکتور وجود ندارد.

وی افزود: در تامین و توزیع کودهای شیمیایی هم با مشکلات زیادی روبرو هستیم. دولت تنها یک چهارم از میزان کود شیمیایی مورد نیاز را بصورت سهمیه در اختیار کشاورزان قرار می دهد و بقیه آن باید از بازار آزاد با قیمتهای گزاف تامین شود. حتی برای جایگزین کردن کود دامی بجای کود شمیمیایی هم با کمبود کودهای دامی مواجهیم زیرا اوضاع دامداریها نیز بدلیل مشکلات فراوان اقتصادی و کمبود نهادها، نابسامان است و بعضی از آنها در حال تعطیلی هستند، در نتیجه در تامین کودهای طبیعی نیز به مشکل برخورده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.