کد خبر : 54228
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 خرداد 1399 - 8:39

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

بخش کشاورزی رها شده است / هیچ جای دنیا صادرات محصولات کشاورزی ممنوع نیست / عملکرد پشتیبانی امور دام ضعیف است / بازار پُر است از سم کشاورزی تقلبی !

بخش کشاورزی رها شده است / هیچ جای دنیا صادرات محصولات کشاورزی ممنوع نیست / عملکرد پشتیبانی امور دام ضعیف است / بازار پُر است از سم کشاورزی تقلبی !

بازار از سموم کشاورزی تقلبی پُر شده است.

بازار از سموم کشاورزی تقلبی پُر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متاسفانه نهاده‌های کشاورزی از جمله کود و سم در کشورمان به موقع تامین نشده و سموم تقلبی در بازار به وفور وجود دارد.

جلال محمودزاده در گفتگو با تسنیم، با ابراز تاسف از اینکه بخش کشاورزی در کشور به حال خود رها شده است، اظهار داشت: در این راستا نهاده‌های کشاورزی از جمله کود و سم به موقع تامین نشده و اینکه سموم تقلبی در بازار به وفور وجود دارد. همچنین بخش صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون رها شده و بیشتر مجریان این بخش با ورشکستگی رو به رو شده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اظهار تاسف از اینکه صنعت مرغداری کشور فلج شده است افزود: عملکرد ضعیف پشتیبانی امور دام و جلوگیری از صادرات مرغ مازاد تولید، مرغداران را به زانو درآورده در حالی که در هیچ کجای دنیا و در هیچ کشوری، صادرات محصولات کشاورزی ممنوع نیست.

وی گفت: در سایر کشورهای دنیا اگر دولت می‌خواهد قیمت داخل را متعادل کند از شیوه‌های دیگری همچون تعرفه استفاده می‌کند اما در کشورمان دولت تنها راه کنترل قیمت داخل را ممنوعیت صادرات می‌داند در حالی که این برای بخش تولید خطرناک و نابودکننده بوده به همین سبب بیشتر مرغداری‌ها و زنجیره‌های تولید تعطیل شده است.

محمودزاده اظهار کرد: پشتیبانی امور دام خود یکی از عوامل رکود تولید صنعت دامداری و مرغداری است و نه تنها پشتیبانی امور دام مشکل را حل نمی‌کند بلکه خود تبدیل به یک بخشی از تجارت و بازار سیاه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.