کد خبر : 55600
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 8:38

وزیر جهاد کشاورزی:

بخش کشاورزی باید آماده پوست اندازی‌ باشد / بدون داشتنِ کشاورزی دانش بنیان امکان نو شدن کشاورزی نیست

بخش کشاورزی باید آماده پوست اندازی‌ باشد / بدون داشتنِ کشاورزی دانش بنیان امکان نو شدن کشاورزی نیست

بخش کشاورزی برای تحقق امنیت غذایی و بهره‌برداری پایدار از منابع باید پویا و دانش بنیان باشد.

بخش کشاورزی برای تحقق امنیت غذایی و بهره‌برداری پایدار از منابع باید “پویا و دانش بنیان” باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار تاکید کرد: تحولات و تغییرات شتابنده و گوناگون محیط پیرامونی بخش کشاورزی ایجاب می‌کند که این بخش برای تحقق اهداف خود به ویژه در زمینه امنیت غذایی، بهره برداری پایدار از منابع و خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی هر لحظه آماده نو شدن و پوست اندازی‌های زیربنایی باشد و این امر مهم بدون برخورداری از یک بخش کشاورزی «پویا و دانش بنیان» امکان پذیر نیست.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایانا، متن پیام دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار بدین شرح است:

 جامعه کشاورزی، روستاییان و عشایر ایران، در بستری از عوامل و متغیرهای گوناگون اقتصادی، اجتماعی – فرهنگی و سیاسی به تولید محصولات کشاورزی همت می گمارند. تحولات و تغییرات شتابنده و گوناگون محیط پیرامونی بخش کشاورزی ایجاب می‌کند که این بخش برای تحقق اهداف خود به ویژه در زمینه امنیت غذایی، بهره برداری پایدار از منابع و خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی که از مقوله‌های موثر در اقتدار و امنیت ملی به شمار می‌رود هر لحظه آماده نو شدن و پوست اندازی‌های زیربنایی باشد.

 بدون شک این امر مهم بدون برخورداری از یک بخش کشاورزی «پویا و دانش بنیان» امکان پذیر نیست.

در چنین شرایطی، « نظام آموزش و ترویج کشاورزی» با رسالت «توسعه سرمایه های انسانی و اجتماعی» حال و آینده بخش کشاورزی به خصوص «جوانان روستایی و عشایری»، وظیفه خطیر راهبردی «مدیریت دانش» در بخش کشاورزی را عهده دار است. آنچه نظامِ ملی نوآوری کشاورزی را سامان می‌بخشد، «ارتباط نظام‌مند عرصه اندیشه و عمل» است. در یک برهه‌ از زمان، اقدامات و ابتکارات بومی عرصه عمل ترویج نیازمند اندیشه‌ورزی نظریه‌پردازان است و در برهه‌ای دیگر، نظریه‌پردازی‌ها نیازمند محک تجربه در میدان عمل است که این امر مهم با تسهیل ارتباط تنگاتنگ بین بخش‌های اجرایی، پژوهشی، دانشگاه ها  و دیگر کنشگران، می‌تواند به شکل مطلوب تری محقق گردد.

ضمن تشکر از برگزار کنندگان «هشتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار» امیدوارم این رویداد مهم علمی به عنوان محملی برای تبادل تجارب و اندیشه‌های اساتید، پژوهشگران و دیگر دست‌اندرکاران نظام آموزش و ترویج کشاورزی، زمینه نظریه پردازی برای مواجهه فعال این نظام با تحولات روزافزون پیرامونی برای تحقق توسعه پایدار بخش کشاورزی و جامعه روستایی و عشایری را فراهم کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

من چهارشنبه , ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۳:۳۶

با وجود شما وزیر محترم، کشاورزی ما پوست که چه استخوانهایش هم آب خواهد شد. منتظر بدتر از این وضعیت هستیم

هیچکس شنبه , ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

شما که خوب بلدین شعار بدین اول بیان به مراکز جهادکشاورزی سروسامان بدین! کلی کارشناس تحصیلکرده را کردین عریضه نویس اونوقت شعار کار علمی میدین!

بهزاد انگورج شنبه , ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

پوست اندازی در بخش کشاورزی !
وزیر جهاد کشاورزی: گفتند بخش کشاورزی باید آماده پوست اندازی‌ باشد / بدون داشتنِ کشاورزی دانش بنیان امکان نو شدن کشاورزی نیست
این یادداشت در این آدرس قابل دسترسی است
http://www.b-angorej.ir/index.php/2016-02-06-19-26-17/1328-2020-10-31-16-18-56