کد خبر : 58811
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 8:11

بخشودگی و امهال تسهیلات بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه

بخشودگی و امهال تسهیلات بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه
بخشودگی و امهال تسهیلات بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه

 بانک مرکزی در بخشنامه ای مفاد بند «د» تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور درباره بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی همه بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت سه سال را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، در این بخشنامه آمده است: بانک‌های عامل مکلفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ همه بهره‌برداران بخش کشاورزی (فعالان بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی و گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و ماشینی‌کردن (مکانیزاسیون)) خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه به‌ویژه خشکسالی و سیل، اقدام و اصل تسهیلات تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال را به مدت سه سال امهال کنند.

بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد. بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یک‌بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

در پایان این بخشنامه تاکید شده است: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه متعاقباً ارسال می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.