کد خبر : 53631
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردین 1399 - 14:06

قائم مقام خانه کشاورز در گفتگو با دهقان نیوز:

با تعیین قیمت ۲۵۰۰ تومانی گندم باید به کشاورزان تسهیلات داد / خانه کشاورز کتابخانه روستایی راه اندازی می کند / برای کنترل کرونا به کشاورزان آموزش دادیم

با تعیین قیمت ۲۵۰۰ تومانی گندم باید به کشاورزان تسهیلات داد / خانه کشاورز کتابخانه روستایی راه اندازی می کند / برای کنترل کرونا به کشاورزان آموزش دادیم

انتظار می رود با این قیمت گندم، تسهیلاتی برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

قائم مقام خانه کشاورز با اشاره به اعلام قیمت ۲۵۰۰ تومانی گندم از سوی هیات دولت گفت: اگر چه اکثر کشاورزان از این قیمت رضایت ندارند ولی انتظار می رود اکنون که این قیمت مصوب شده است تسهیلاتی برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

عنایت الله بیابانی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: تامین بموقع نهاده های کشاورزی و تخصیص اعتبار برای ماشین آلات و ادوات کشاورزی از جمله تسهیلاتی است که انتظار می رود دولت برای اعطای آن به کشاورزان برنامه ریزی کند.

وی گفت: به هر حال شرایط مالی دولت به گونه ای نیست که قیمت مورد رضایت کشاورزان گندمکار را تقبل کند ولی دولت می تواند با حمایت هایی از کشاورزان باعث شود تا نارضایتی کشاورزان از قیمت گندم با تنش روبرو نشود و کشاورزان ترغیب شوند تا در سال زراعی آینده نیز گندم کشت کنند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب گفت: با این شرایط نه تنها می توان نیاز گندم کشور را تامین کرد بلکه حتی می توان ذخیره گندم هم داشته باشیم. پیش بینی ما این است که امسال با همت کشاورزان گندمکار بیش از ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید شود.

وی همچنین از راه اندازی کتابخانه های روستایی با همکاری خانه کشاورز خبر داد و گفت: هم اکنون در برخی روستاهای کشور این کتابخانه های روستایی راه اندازی شده است. این کتاب ها دارای محتویات مناسبی برای اهالی روستاست و با استقبال خوب روستاییان روبرو شده است.

قائم مقام خانه کشاورز در ادامه با اشاره به موضوع کرونا به دهقان نیوز گفت: در حالی که برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرها امکانات خوبی وجود دارد ولی در روستاها و در شرایطی که کشاورزان در مزرعه حضور دارند و از شهر دور هستند طبیعی است که از چنین امکانات و اطلاع رسانی هایی محرومند لذا خانه کشاورز با مشارکت جهاد کشاورزی در تلاش است تا آموزش های مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار دهد. در این خصوص اطلاع رسانی هایی را انجام داده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ایرج شهبازی چهارشنبه , ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۷:۵۳

با سلام وعرض ارادت خدمت جناب اقای دکتر بیابانی وتشکر و تقدیر از حمایت های همه جانبه ایشان وخانه کشاورز از جامعه کشاورزی، لطفا بفرمایند در کدام استانها و شهرستانها وروستاهای کشور، کتابخانه احداث شده، کتابخانه ها دائمی یا سیارند و اینکه هزینه های مربوطه توسط چه نهادی تامین شده است، لطفا عکس و مستندات کتابخانه ها را نیز ارائه فرمایند، با تشکر وسپاس