تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 15:49

واکنش مدیرعامل مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی به زمزمه اعلام قیمت ۲۳ هزار تومانی گندم برای سال زراعی جدید:

با این تورم، قیمت گندم کمتر از ۲۵ هزار تومان تعین شود کشاورز کارگری کند بیشتر درآمد دارد / قیمت ۲۳۰۰۰ تومان برای گندم غیرقابل قبول است / سازمان برنامه بودجه عادت کرده کسری هایش را از جیب کشاورز تامین کند

با این تورم، قیمت گندم کمتر از ۲۵ هزار تومان تعین شود کشاورز کارگری کند بیشتر درآمد دارد / قیمت ۲۳۰۰۰ تومان برای گندم غیرقابل قبول است / سازمان برنامه بودجه عادت کرده کسری هایش را از جیب کشاورز تامین کند
قیمت ۲۳۰۰۰ تومان برای گندم غیرقابل قبول است

مدیرعامل مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی گفت: ظاهرا برخی همکاران و اعضای محترم شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید قیمت ۲۳ هزار تومان را پیشنهاد داده اند و این در حالی است که با تورم حدود ۵۰ درصد کنونی، این عدد اصلا قابل قبول نیست.

مسعود اسدی گفت: قیمت باید مشروط تعیین شود چرا که  تورم در اسفندماه سال جاری ممکن است افسار گسیخته شود و در آن صورت با توجه به شرایط اقتصادی و تورم، دوباره شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی باید تشکیل جلسه دهد و بر اساس تورم قیمت منطقی گندم را اعلام کند.

وی گفت: در غیر اینصورت باید قیمت گندم حدود ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان تصویب شود چرا که با این تورم اگر قیمت گندم کمتر از این باشد، کشاورز کارگری کند درآمدش بیشتر خواهد بود.

مسعود اسدی افزود: امروز در جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قرار است که نرخ ۳۲ قلم محصول کشاورزی تعیین شود و متاسفانه اتفاق ناخوشایندی که در این حوزه اتفاق می‌افتد، برداشت ناقص از اجرای قانون است.

وی افزود: رئیس بنیاد ملی گندمکاران نرخ پیشنهادی به ازای خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۲۳ هزار تومان اعلام می‌کند در حالیکه نرخ پیشنهادی با تورم حدود ۵۰ درصد و نرخ پایه ۱۵ هزار تومان محاسبه شده است در صورتیکه قدرت خرید ۲۳ هزار تومان در سال آینده به اندازه ۱۵ هزار تومان امروز هم نخواهد بود.

وی افزود: جناب آقای منظور و سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد خوب فهمیده اند که دیواری کوتاه تر از کشاورز وجود ندارد و عادت کرده اند کم و کسری های بودجه  کشور را از جیب کشاورزان تامین کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.