کد خبر : 58961
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 6:48

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان کرمان در گفتگو با دهقان نیوز:

بانکها به کشاورزان توجهی ندارند / دولت باید از کشاورزان حمایت کند

بانکها به کشاورزان توجهی ندارند / دولت باید از کشاورزان حمایت کند
بانکها به کشاورزان اهمیت نداده و از بخشنامه ها پیروی نمی کنند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان کرمان گفت: بانکها به کشاورزان اهمیت نداده و از بخشنامه ها پیروی نمی کنند. وعده‌های حمایتی، تو خالی بودند.

مهدی سیف‌الدینی به دهقان نیوز گفت: در گذشته کشاورزان زرند با آوردن پول‌های خود به بانک‌ها باعث رونق این مراکز شدند و کشاورزان بودند که موجب گسترش بانک‌های شهرستان شدند اما اکنون کشاورزان با بحران مواجه هستند و بانکها به کشاورزان توجهی ندارند. بانک ها کشاورزان را تحویل نمی‌گیرند و آنها را فراموش کرده‌اند.
وب افزود: بانکها در بخش وصول مطالبات و عدم همکاری با کشاورزان، آنها را تنها و بدون حمایت گذاشتند. کشاورزان از بانکها ناامید هستند. طبق بخشنامه ششم فروردین‌ماه جاری وام‌های کشاورزی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ به مدت سه سال باید امهال شوند اما بانکها هیچگونه همکاری نکرده و از بخشنامه ها تبعیت نمی کنند.
وی گفت: دولت در سال گذشته وعده هایی داد که هیچکدام عملی نشد، کشاورزان توان مالی برای نگهداری باغات پسته را ندارند و خسارت چند ساله سرما امان آنها را بریده است. دولت باید از کشاورزان حمایت کند. کشاورزان امیدی به وعده های توخالی ندارند.
وی افزود: هوا به قدری سرد شد که در آن سرمای شدید، حدود ۷۰ درصد از محصول پسته را از دست دادیم. به باغات پسته حتی تا ۱۰۰ درصد هم خسارت وارد آمد و امسال سال سختی برای محصول پسته می باشد. دولت باید به داد کشاورزان برسد زیرا که توان نگهداری باغات را ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.