کد خبر : 52909
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آذر 1398 - 8:05

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

اگر انتخاب شوم برنامه‌هایم را اجرا می کنم / امکان توسعه فضای کشاورزی نداریم

اگر انتخاب شوم برنامه‌هایم را اجرا می کنم / امکان توسعه فضای کشاورزی نداریم

برنامه‌های من داری چند محور اساسی است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌ها به شرط انتخاب من است گفت: دیگر امکان توسعه فضای کشاورزی در کشور نداریم، رویکرد ما باید افزایش عملکرد و بهره وری با حفظ منابع آب باشد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایلنا، عباس کشاورز در اولین نشست خبری خود با سمت سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنامه‌های من داری چند محور اساسی است گفت: اولین محور برنامه‌ها تقویت جبهه تولید است و در این زمینه باید پایداری تولید لحاظ شود.

 وی ادامه داد: پایداری تولید زمانی در کشور ما محقق می‌شود که به محدویت آبی توجه شود.

 کشاورز با اشاره به اهمیت حفظ امنیت غذایی، افزود: نظریه‌پردازی در زمینه تقویت امنیت غذایی، ترویج و توسعه فضای کسب و کار کشاورزی و هر آنچه مربوط به این بخش است باید با توجه محدودیت آب باشد.

 وی اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که از الف تا ی هر فرآیندی که در بخش کشاورزی انجام می‌شود بر اساس محدودیت‌های آب باشد.

کشاورز در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دیگر امکان توسعه فضای کشاورزی در کشور وجود ندارد، گفت: با توجه به محدودیت‌های عنوان شده به جز مناطق آب‌های مرزی و استفاده از حق آب‌های که از آن‌ها با استفاده دیپلماسی آب کسب خواهیم کرد امکان توسعه فضای کشاورزی در کشور نداریم.

وی افزود: رویکرد ما در این باره افزایش عملکرد و بهره‌وری با حفظ منابع آب است.

کشاورز از نهایی شدن الگوی کشت خبر داد و اظهار کرد: الگوی کشت پس از سال‌ها تحقیق و استفاده از نظرات کارشناسان در حوزه‌های مختلف در مرحله نهایی شدن است و به زودی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: الگوی کشت تدوین شده در چند سال اخیر آزمون شده و یکی از بخش‌های آن توجه به کشت دیم و استفاده بیشتر از این ظرفیت است.

سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تغییرات اقلیمی و بارش‌های بی‌سابقه در سال گذشته، گفت: به رغم اینکه بارش‌های باران در سال گذشته خساراتی به دنبال داشت اما تولید گندم را تا ٥ درصد افزایش داد.

کشاورز تاکید کرد: هر چند مشکلاتی برای گندمکاران و کشت این محصول وجود دارد اما خوداتکایی گندم ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: البته در کنار آن باید به کشت‌های مکمل مانند کشت دانه‌های روغنی نیز توجه شود چرا تدوام تولید و حفظ گندم نیاز به کشت محصولات مکمل برای حفظ منابع دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.