کد خبر : 59835
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 6:33

اولتیماتوم مجلس به وزیر کشاورزی برای اعلام قیمت گندم / رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: دولت مکلف است قیمت گندم را بزودی اعلام کند / تأخیر در اعلام قیمت گندم مصداق ترک ‌فعل و خلاف است

اولتیماتوم مجلس به وزیر کشاورزی برای اعلام قیمت گندم / رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: دولت مکلف است قیمت گندم را بزودی اعلام کند / تأخیر در اعلام قیمت گندم مصداق ترک ‌فعل و خلاف است
کار کارشناسی قیمت گندم در مجلس انجام شده است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کار کارشناسی قیمت گندم در مجلس انجام شده است و طبق مکاتباتی که با رئیس‌جمهور و جلساتی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم دولت مکلف است قیمت گندم را به‌زودی اعلام کند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، محمدجواد عسکری گفت: با رئیس جمهور مکاتبه کرده‌ایم و جلساتی هم با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و اعلام کرده‌ایم، نرخ گندم برای سال جاری هر چه سریعتر باید اعلام شود و تأخیرش مصداق ترک ‌فعل و خلاف است.

او ابراز کرد: در مجلس شورای اسلامی شورایی تحت عنوان شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی داریم که متشکل از ۶ کشاورز پیشرو و تولیدکننده و ۳ نفر از هیئت دولت اعم از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه و ۲ نفر از کمیسیون کشاورزی در جلسه حضور دارند و نظارت می‌کنند، تقریباً حدود ۲ ماه پیش شورای قیمت‌گذاری جلسه تشکیل داده است و طبق کارشناسی‌ها و بررسی‌های قیمت گندم ۱۹ هزار و پانصد تومان در نظر گرفته شده است و تبصره‌ای هم دارد که اگر نرخ تورم ثابت باشد همین قیمت است و اگر افزایش یابد به‌تناسب نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند.

عسکری بیان کرد: آنچه را شورای قیمت‌گذاری اعلام کرده است با نگاه کارشناسی است و سود متعارف کشاورز هم در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: ما گندم را محصولی راهبردی می‌دانیم و سالانه حدود ۱۱ و نیم میلیون تن به آن نیاز داریم که حدود ۱۰ونیم میلیون تن برای نانوایی‌ها و الباقی را برای مصارف صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

او ادامه داد: با اتفاقاتی که در منطقه افتاده است، مانند جنگ اوکراین و روسیه و اتفاقات دیگر حتماً بحث خودکفایی گندم باید در دستور کار دولت قرار بگیرد و در بودجه ۱۴۰۳ هم اعتبارات را این‌گونه دیده‌ایم که فضا ایجاد شود.

وی افزود: حتماً باید میزان اعتبار موردنیاز چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ همت در نظر گرفته شود، قسمتی در بودجه ۱۴۰۳ و قسمت دیگر را دولت تعیین کند. ان‌شاءالله هم بارش‌ها خوب باشد و هم کشاورزان ما برای تولید بهتر و بیشتر تلاش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.