کد خبر : 60137
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 15:11

انتصابهای هوشمندانه؛ نقطه قوت نیکبخت / نیکبخت هر عیبی داشته باشد، مدیریت کوتوله پروری ندارد / محمدرضا قدسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی شد

انتصابهای هوشمندانه؛ نقطه قوت نیکبخت / نیکبخت هر عیبی داشته باشد، مدیریت کوتوله پروری ندارد / محمدرضا قدسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی شد
محمدرضا قدسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی شد

انصافا اگر ایرادهای جدی به نیکبخت وارد است اما نقاط قوت پررنگی هم دارد، مثلا هیچوقت نمی شود دکتر نیکبخت را در قضیه تعیین قیمت گندم بخشید، جایی که اهل فن می دانند نیکبخت تابع نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد شد و اعضاء غیردولتی شورا(به اصطلاح نمایندگان کشاورزان) که همگی به نوعی مجبور به اجرای منویات وزیر جهاد هستند را وادار کرد قیمت نازل، غیرعادلانه و تحقیرآمیز ۱۷۵۰۰ تومان را تصویب کنند. هر چند شاید بشود به او حق داد که در زمانیکه کفگیر دولت به ته دیگ خورده و مقامات ارشد دولت حاضر نیستند برای کشاورزی و امنیت غذایی کشور سخاوت به خرج دهند، او هم بالاخره مامور است و معذور و عضو دولت و ناچار به اجرای تصمیمات دولت در این مورد، حتی شواهد و قراین قوی هم وجود دارد که او در این مورد قلبا علاقه به تصویب قیمت بالاتری داشته ولی دولت همراهی نکرده.

اما از نقاط قوت مدیریت نیکبخت که انصافا در بین وزرای گذشته بی نظیر است، انتصابهای او در ستاد وزارتخانه است. معمولا وزرای ضعیف ترجیح می دهند معاونان و مدیران زیرمجموعه را از افراد ضعیف استفاده کنند که هم در کنار آنها، وزیر خیلی بزرگ دیده شود و هم مدیران کوچک یا اصطلاحا کوتوله همیشه مطیع، رام و بله قربانگو باشند و هیچگاه هم هوس وزارت و گرفتن صندلی وزیر را نکنند، به همین دلیل به این سبک مدیریت، (کوتوله پروری) می گویند که عواقب وحشتناکی برای هر کشور و دولت و وزارتخانه ای دارد. اما انصافا نیکبخت در بحث انتصابات ستادی تاکنون با اعتماد به نفسی بی نظیر فقط از غولها و ژنرالهای مدیریتی بخش استفاده کرده است. بی شک او تنها وزیری است که معاونینش اغلب یا وزیر بوده اند یا در حد وزیر و مدیرکل هایش در اندازه و قامت معاون وزیر. البته در انتصاب مدیران کل استانها بدلیل دخالت عواملی چون استانداران و نمایندگان مجلس، این درخشش کمی کمتر است. اهل فن می دانند کار کردن با تیمی از مهره های درشت، سختی های خاص خود را برای وزیر دارد ولی قطعا تبعات و نتایج آن برای کشور، دولت و بخش کشاورزی مثبت و روشن خواهد بود.

در جدیدترین انتصاب طی حکمی از سوی دکتر نیکبخت در انتصابی شایسته و هوشمندانه، محمدرضا قدسی از مدیران باسابقه و خوشنام وزارت جهاد کشاورزی بعنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه منصوب شد. قدسی از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و از نیروهای اصیل انقلابی، ولایی و مردمی و از مدیران باتجربه و کاردان وزارت جهاد کشاورزی است و از لحاظ علمی دانش آموخته رشته کشاورزی در عالیترین سطوح می باشد. ایشان سیر مدیریتی خود را از پایینترین رده های مدیریت در شهرستانها تا مقامات ارشد ستادی وزارت(مدیرکلی امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی) طی کرده است و قطعا انتصاب وی باعث تحرک و پویایی در یکی از حساسترین پست های وزارتخانه خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.