کد خبر : 58832
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 فروردین 1402 - 8:33

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

امسال برای مکانیزاسیون کشاورزی اتفاقات خوبی خواهد افتاد / ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص داده شد

امسال برای مکانیزاسیون کشاورزی اتفاقات خوبی خواهد افتاد / ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص داده شد
امسال برای مکانیزاسیون کشاورزی اتفاقات خوبی خواهد افتاد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش مکانیزاسیون در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کریم ذوالفقاری گفت: در اواخر سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان به مکانیزاسیون بخش کشاورزی تخصیص داده شد که این امر پس از یک سال و نیم وقفه انجام شد.

او در رابطه با اعتبار بخش مکانیزاسیون در سال ۱۴۰۲ گفت: از اسفندماه برای تسهیلات بخش مکانیزاسیون در سال جدید برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با استفاده از منابع داخلی و اعتباری بانک کشاورزی بتوانیم چرخ بخش مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی را به حرکت درآوریم.

ذوالفقاری ادامه داد: با عنایت وزیر جهاد کشاورزی و همکاری بانک کشاورزی یک اتفاق ویژه در بخش مکانیزاسیون رقم خورد و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای این بخش پیش‌بینی و مکاتبات برای تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه ابتدای سال را از بانک دریافت کرده‌ایم.

او  گفت: با همکاری بانک کشاورزی و سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها اتفاقات خوبی در سال جدید برای بخش مکانیزاسیون خواهد افتاد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کشور با تاکید بر توزیع عادلانه تسهیلات در استان‌ها گفت: سهم تسهیلات براساس ۶ شاخص سطح و تولیدات باغات، سطح و تولیدات اراضی زراعی، تولیدات دامی، تولیدات شیلاتی، وضعیت اراضی مرتعی و جنگلی و تشکل‌های فعال مکانیزاسیون در هر استان در نظر گرفته شده است و امروز ابلاغ استانی برای ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۶ ماهه ابتدای سال ارسال خواهد شد.

او افزود: با این اقدام ماهانه بالغ بر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مکانیزاسیون پرداخت خواهد شد و ۲۰ درصد از مبلغ ماشین هم توسط خود کشاورز تامین می‌شود.

ذوالفقاری در رابطه با استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان عنوان کرد: فناوری‌های نوین در تمام زیربخش‌های مکانیزاسیون اعم از دام، طیور، آبزیان، زراعی و باغی نفوذ دارند که نقش موثری در افزایش تولید در واحد سطح دارد.

او با بیان اینکه فناوری نوین باید باعث کاهش هزینه و افزایش عملکرد در واحد سطح شود، ادامه داد: این مرکز ارتباط خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارد و از دانش‌بنیان‌ها در تمام زیربخش‌های مکانیزاسیون بهره برده است؛ به عنوان مثال برای رفع مشکل ضایعات در زمان برداشت توسط کمباین باید دستگاهی بر روی کمباین نصب شود که این دستگاه در کشورهای اروپایی و امریکایی وجود دارد اما کمباین‌های داخل ایران این فناوری را ندارند و واردات آن ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای کشور دارد لذا در داخل کشور برای تولید آن فراخوان داده‌ایم تا بومی‌سازی و تولید شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کشور ادامه داد: در سامانه مرکز مکانیزاسیون کشاورزی حدود ۱۵ فناوری نوین پس از بررسی و اعتبارسنجی قرار گرفته‌اند تا به کشاورزان معرفی شوند.

او با اشاره به نوسازی ناوگان برداشت غلات در سال گذشته گفت: بالغ بر یک هزار دستگاه کمباین نو و جدید در انتهای سال ۱۴۰۱ به بخش مکانیزاسیون اضافه شد و امسال هم این روند نوسازی ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.