کد خبر : 55045
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1399 - 14:17

دبیر نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با دهقان نیوز:

افزایش ۳ برابری قیمت کود شیمیایی کشاورزان را آزار می دهد / صنعت بسته بندی در کشاورزی باید احیا شود

افزایش ۳ برابری قیمت کود شیمیایی کشاورزان را آزار می دهد / صنعت بسته بندی در کشاورزی باید احیا شود

نهاده ها گران شده اند در قیمت کود شیمیایی افزایش ۳ برابری را داشته ایم.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: نهاده ها گران شده اند در قیمت کود شیمیایی افزایش ۳ برابری را داشته ایم که این امر کشاورزان را آزار می دهد.

زینب محمدزاده در گفتگو با دهقان نیوز گفت: قیمت چغندرقند پایین است و سطح زیر کشت این محصول افت شدید پیدا کرده است. صنعت بسته بندی باید احیا شود.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در تولید سیب و چغندرقند مقام اول را در کشور داراست ولی متاسفانه بدلیل قیمت پایین خرید، چغندرکاران حرفه ای که بیش از ۵۰ سال به تولید این محصول اشتغال دارند و با عملکرد بالای ۱۱۰ تن در هکتار نمونه های کشوری هستند از ادامه کار ناامید و نگران هستند و به کشت محصولات دیگر روی آورده اند.

وی افزود: در استان تعداد پنج کارخانه قند داریم که به بهانه های مختلف از قبیل عدم دریافت یارانه دولتی و عدم حمایت دولت، قیمت خرید چغندرقند را پایین اعلام می کنند و به دلیل بی تدبیری در تعیین قیمت تضمینی، کشت چغندرقند به شدت کم شده است و متاسفانه واردات آن بیشتر می شود.

وی گفت: در خصوص محصول سیب نیز استان آدربایجان غربی بیش از یک چهارم تولید کشوری را به خود اختصاص داده که رتبه اول را در کشور از لحاط کمی و کیفی داراست. باید بگویم که نهاده ها گران شده اند در قیمت کود شیمیایی افزایش ۳ برابری را داشته ایم که این امر کشاورزان را آزار می دهد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: مشکل دیگر در بخش کشاورزی، بحث بسته بندی محصول برداشت شده می باشد که سرمایه گذار در آن پیدا نمی شود و دولت اگر حمایت کند و اینکار بطور علمی و حمایتی پیش برود می توانیم در صنعت بسته بندی نیز موفق عمل کنیم چرا که در صادرات محصولات به کشورهای دیگر بسیار موثر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عابدی دوشنبه , ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۰۷

گرانی گود باعث عدم استفاده و کاهش تولید و بخطر افتادن امنیت غذایی می شود