کد خبر : 56256
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 8:08

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه:

از کشاورزان قدردانی می کنم / انجام کارهای بزرگ در حوزه کشاورزی از افتخارات این دولت است / خودکفایی در گندم از دستاوردهای دولت بود

از کشاورزان قدردانی می کنم / انجام کارهای بزرگ در حوزه کشاورزی از افتخارات این دولت است / خودکفایی در گندم از دستاوردهای دولت بود

از افتخارات این دولت انجام کارهای بزرگ در زمینه های مختلف حوزه کشاورزی است.

از افتخارات این دولت انجام کارهای بزرگ در زمینه های مختلف حوزه کشاورزی است.

رئیس جمهور با قدردانی از همه کشاورزان کشور بویژه کشاورزان نمونه تاکید کرد که کشاورزان با کار و تلاش شبانه روزی خود خودکفایی، استقلال کشور و امنیت غذایی مردم را تامین می کنند و ما همه قدردان زحمات آنان هستیم.

دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح طرحهای وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه گفت: از افتخارات این دولت، انجام کارهای بزرگ در زمینه های مختلف حوزه کشاورزی است.

رئیس‌جمهوری افتتاح ۹۵۴ هکتار گلخانه طی یک روز که معادل یک هشتم کل گلخانه‌های کشور از ابتدا تاکنون است را افتخارآمیز خواند و با قدردانی از تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید گفت: اقدامات در بخش کشاورزی بزرگترین پایه برای سلامت، حیات و امنیت غذایی جامعه است.

روحانی با بیان اینکه اگر در تأمین مواد و محصولات غذایی و کشاورزی، محتاج خارج از کشور بودیم، مشکلات اساسی در شرایط حساس کشور بوجود می‌آمد، به شرایط شیوع کرونا در سرتاسر جهان، اشاره و تأکید کرد: در ذهن کسی خطور نمی‌کرد که در روزی بخاطر کرونا تمام مرزهای کشورها به مدت ۲ ماه بسته شود و اگر در این شرایط برای تامین گندم و مواد غذایی نیازمند خارج بودیم، وضع نامناسبی در کشور بوجود می‌آمد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت آب و غذا برای صحت و سلامت مردم، ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی و فشار تحریم‌ها، اهمیت موضوع امنیت غذایی بیشتر نمایان می‌شود.

روحانی تامین و ارایه بذر مناسب به کشاورزان در دولت تدبیر و امید را افتخاری بزرگ برای کشور توصیف کرد و ادامه داد: امروز از یک هکتار زمین از ۲ تا ۱۰ تن محصول برداشت می‌شود و اگر تجهیزات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گرفت برداشت محصول در زمان کوتاه و با این مقدار، امکان‌پذیر نبود.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح ۴۲ کانال آموزش مجازی کشاورزان اشاره و تصریح کرد: افتتاح این کانال‌های آموزشی و پاسخ به پرسش‌های کشاورزان بسیار حائز اهمیت است.

روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آب و خاک در کشور باید تلاش کنیم که از آب و خاک محدود محصول بیشتری برداشت شود و در نظر داشته باشیم که گسترش زمین و آب‌رسانی به سادگی امکان‌پذیر نیست.

رئیس‌جمهوری خودکفایی در زمینه گندم را یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: برای تأمین گندم مورد نیاز و نان مردم روی پای خود ایستادیم و امروز در سفره مردم ایران محصولات کشاورزان و سایر تولیدکنندگان ایرانی قرار دارد.

روحانی همچنین به اقدامات دولت در زمینه سدسازی، کانال‌کشی و زهکشی زمین‌های کشاورزی اشاره و تأکید کرد: افتتاح ۷۸ هزار هکتار زهکشی در یک روز از افتخارات بی‌نظیر در تاریخ کشور بود و در سیل گلستان شاهد فواید این زهکشی‌ها بودیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر امروز در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، تأکید کرد: مطمئن هستیم که می‌توانیم این مسیر خودکفایی، استقلال و امنیت غذایی مردم را تا پایان دولت تدبیر و امید ادامه دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.