کد خبر : 59501
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 6:17

رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی:

از ظرفیت خبرگان کشاورزی در آموزش و ترویج استفاده می کنیم / ۵ میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی داریم که باید آموزش ببینند / مزارع خبره کشاورزی مورد حمایت قرار می گیرند

از ظرفیت خبرگان کشاورزی در آموزش و ترویج استفاده می کنیم / ۵ میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی داریم که باید آموزش ببینند / مزارع خبره کشاورزی مورد حمایت قرار می گیرند
از ظرفیت خبرگان بخش کشاورزی در آموزش و ترویج استفاده می کنیم

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: از ظرفیت خبرگان بخش کشاورزی در آموزش و ترویج به بهره برداران استفاده می کنیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام نکویی در نخستین همایش ملی آموزشی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور گفت: ۱۲۵ میلیون تن تولید فعلی نیاز کشور را برطرف نمی‌کند.
وی افزود: در افق ۱۴۰۶ تولید محصولات کشاورزی باید به ۱۴۲ میلیون تن برسد، در افق ۱۴۱۱ به ۱۵۲ میلیون تن و در افق ۱۴۳۰ با ۱۰۳ میلیون نفر جمعیت به ۱۷۵ تا ۱۸۰ میلیون تن برسد، این افق متعاقب سند امنیت غذایی کشور است که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است.
وی افزود: کشاورزی دانش بنیان نیازمند تحول در نظام آموزشی، پژوهشی، ترویج و افزایش شرکت‌های دانش بنیان است. میوه دانش بنیان شدن بخش کشاورزی ارتقاء کمی و کیفی بهره‌وری مبتنی بر کشاورزی حفاظتی در حوزه زراعت و حفظ ذخایر ژنتیکی و حفظ منابع پایه به ویژه آب و خاک است که با این مولفه‌ها می‌توانیم افق خوبی را برای کشور ترسیم کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۵ میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی داریم که باید آموزش ببینند، گفت: سازمان تات سال گذشته ۴۲ هنرستان کشاورزی دایر کرده و ۳۰۰۰ فرزند کشاورز در این هنرستان‌ها ثبت نام شده‌اند.
وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور مسئولیت حوزه آموزش عالی برای ترسیم نیاز بخش کشاورزی بر عهده سازمان تحقیقات گذاشته شده است و ما متولی کارگروه آموزش عالی وزارت علوم هستیم.
خیام نکویی از تشکیل ستاد دانش بنیان شدن بخش کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و عنوان کرد: این ستاد روزهای سه شنبه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های مردمی و مزارع نوآور بهره وری استفاده کنیم، گفت: ۴۶ مزرعه نوآور تاکنون انتخاب شده است و مزارع خبره کشاورزی مورد حمایت های مختلف قرار خواهند گرفت؛ همچنین زیرمجموعه های تولیدی در اختیار کشاورزان خبره جهت ترویج و آموزش به بهره برداران بخش قرار می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.