کد خبر : 54999
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 8:03

واکنش قائم مقام نظام صنفی کشاورزی به اظهارات معاون وزیر

از زیر کولر برای دامدار تصمیم می گیرند! / قیمت شیر باید ۵۰۰۰ تومان باشد نه ۲۹۰۰ / معاون وزیر فقط از درب کارخانه به بعد را می بیند!

از زیر کولر برای دامدار تصمیم می گیرند! / قیمت شیر باید ۵۰۰۰ تومان باشد نه ۲۹۰۰ / معاون وزیر فقط از درب کارخانه به بعد را می بیند!

حقوق فعالین بخش کشاورزی نادیده گرفته شده است.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی ایران در امور دام در واکنش به اظهارات معاون وزیر صمت در خصوص اعلام قیمت شیر خام گفت: ظاهرا آقای تابش فقط از درب کارخانه به بعد را می بیند و ما انتظار داریم وی نگاهی هم به حال و هوا و وضعیت دامداران قبل از تحویل شیر از درب کارخانه هم داشته باشد.

سید موسی رهنمایی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی روزهای اخیر قیمت شیر خام از درب کارخانه را کیلویی ۲۹۰۰ تومان اعلام کرده و تاکید کرده که این قیمت باید رعایت شود ولی درخواست ما این است که معاون محترم وزیر فقط از درب کارخانه به بعد را نبیند و مشکلات این روزهای دامداران را هم ببنید و بعد قیمت شیر خام را اعلام کند.

وی گفت: با توجه به افزایش نهاده های تولید پیشنهاد ما برای قیمت شیر خام کیلویی حدود ۵۰۰۰ تومان است.

وی افزود: افزایش قیمت نهاده های کشاورزی باعث بروز مشکلاتی برای دامداران شده است. برای نمونه قیمت کاه که فاقد ارزش غذایی است نسبت به سال قبل ۲٫۵ برابر بیشتر شده است. همچنین قیمت یونجه خشک، حمل و نقل، سوخت، قطعات یدکی و … نسبت به سال قبل چند برابر شده است لذا قیمتی که اکنون از سوی معاون وزیر برای شیر اعلام شده اصلا متناسب با قیمت نهاده ها نیست. قیمت نهاده های کشاورزی از تیرماه تاکنون با افزایش بی سابقه ای روبرو بوده است.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی ایران در امور دام گفت: متاسفانه از زیر کولر و در اتاق های دربسته برای دامداران تصمیم گیری می کنند و نتیجه این تصمیمات اصلا مورد رضایت دامدار نیست.

رهنمایی در پایان گفت: بی توجهی و نادیده گرفتن حقوق فعالین بخش کشاورزی باعث نابودی دستاوردهای کشاورزان می شود که در سخت ترین شرایط اقتصادی موفق به ارتقای تولید شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ابو دوشنبه , ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

واقعا مردی
حرف دل تولید کننده را میزنی