کد خبر : 58957
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 6:42

رییس مجمع ملی خبرگان کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز در واکنش به تعلل ایجاد شده در اعلام قیمت گندم:

از تعلل در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم انتقاد داریم / قیمت واقعی گندم را سریعا اعلام کنید / انگیزه کشاورزان برای کشت گندم کم شده است

از تعلل در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم انتقاد داریم / قیمت واقعی گندم را سریعا اعلام کنید / انگیزه کشاورزان برای کشت گندم کم شده است
از تعلل در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم انتقاد داریم

رییس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور به دهقان نیوز گفت: علیرغم پیگیری های شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در خصوص اعلام قیمت جدید گندم و کلزا متاسفانه بخش دولتی در این زمینه تعلل می کند و عملا کشاورزان را بلاتکلیف گذاشته اند. از تعلل دولت در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم انتقاد داریم.

سید محمد هاشمی با بیان اینکه قیمت گذاری محصولات کشاورزی قبل از برداشت جزو وظایف شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی است گفت: با این قیمتی که از سوی دولت برای گندم اعلام شد عملا انگیزه کشاورزان برای کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم کم شده است.

وی افزود: قیمت خرید گندم در برخی کشورهای همسایه تقریبا دو برابر این قیمتی است که قرار است گندم را از کشاورزان کشور بخرند لذا انتظار می رود سریعا بستر مناسب جهت اعلام قیمت گندم توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی فراهم شود تا اعتماد کشاورزان کشور به کشت محصول مهم گندم مجددا برگردد.

عضو هیات رئیسه بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: با توجه به تورم و هزینه های موجود در بخش کشاورزی باید قیمت خرید تضمینی گندم حداقل کیلویی ۲۰ هزار تومان باشد تا برای کشاورزان صرفه داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.