کد خبر : 54372
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 - 8:11

اتفاقی نادر در تاریخ وزارت جهاد کشاورزی / قطب تولید کشاورزی حدود ۲۰ روز است بی صاحب است / خاوازی می خواهد عالم و آدم را راضی کند؟؟

اتفاقی نادر در تاریخ وزارت جهاد کشاورزی / قطب تولید کشاورزی حدود ۲۰ روز است بی صاحب است / خاوازی می خواهد عالم و آدم را راضی کند؟؟

انتظار می رود آقای وزیر سریعا تصمیم خود را بگیرد

در حالی که استان خوزستان بعنوان قطب اول تولید محصولات کشاورزی کشور در برهه زمانی حساس برداشت محصولات پاییزه و آغاز کشت تابستانه است و در شرایط تحریم و کرونا، دولت حساب ویژه ای روی تامین بخش مهمی از غذای مردم از این استان باز کرده، در اتفاقی نادر در تاریخ وزارت جهاد کشاورزی کرسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی این استانِ حساس و استراتژیک حدود ۲۰ روز است که بلاتکلیف و بی صاحب است.

به گزارش منابع موثق از استان خوزستان از چند روز قبل از ۲۸ اردیبهشت که قرار بود در آن چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معارفه شود وی در تهران و در حال رایزنی و جمع بندی های نهایی بود و پس از ناکامی در دستیابی به کرسی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گرچه یکی دو روز به محل خدمت برگشت ولی عملا بر سر کار حاضر نشد و پس از آن هم در ۳ خرداد بعنوان رییس سازمان حفظ نباتات کشور منصوب شد و از آن تاریخ تا امروز خوزستان فاقد رییس سازمان یا سرپرست سازمان جهاد کشاورزی است و در این وضع، کشاورزان و بدنه دولتی سازمان جهاد کشاورزی در بلاتکلیفی بسر می برند آنهم در یکی از حساس ترین برهه های زمانی برای بخش کشاورزی.

اینجا این سوال پیش می آید آیا در این استان و یا در وزارتخانه جهاد کشاورزی قحط الرجال است که وزیر از تعیین یک مدیر عاجز مانده است یا خاوازی و تیمش آشنایی با نیروها و مدیران بالقوه زیرمجموعه ندارند؟؟ و دچار بحران عدم شناخت هستند که در هر دو مورد باید فریاد وامصیبتا سر داد.

اما منابع مطلعی در درون وزارتخانه به دهقان نیوز اطلاع دادند که جدا از لابی های قدرتِ درون وزارتخانه که برای نشاندن نیروی مورد علاقه خود تلاش می کنند ظاهرا خاوازی بدنبال راضی نمودن نمایندگان مجلس و دیگر منابع قدرت قانونی و عرفی است که آنها هم اینطور که پیداست به توافقی دست نمی یابند تا خاوازی با خیال راحت حکم لازم را صادر کند و در این میان این کشاورزان خوزستان هستند که دارند هزینه می دهند.

آقای دکتر خاوازی باید بداند اگر در همین ابتدای کار اقتدار از خود نشان ندهد در ادامه کار با نمایندگان مجلسِ همه استان ها باید از موضع ضعف برخورد کند اما اگر همین حالا گربه را برای نمایندگان درِ حجله بکشد در ادامه حتی در صورت تعامل می تواند دستِ بالا را داشته باشد امری که باز هم ممکن است از بی تجربگی سیاسیِ این وزیرِ باسواد و محجوب ناشی باشد.

به هر حال انتظار می رود آقای وزیر سریعا تصمیم خود را بگیرد و یکی از مهمترین قطب های تولید کشاورزی کشور را از بلاتکلیفی خارج کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اکبر پنجشنبه , ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۶:۳۰

آن روز که برای رای اعتماد متوسل به این و ان می شوند, بایستی منتظر چنین تبعاتی باشند

علی پنجشنبه , ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۷:۲۹

باسلام وزارت خانه جهادکساورزی اتخاب پست براساس نفوذبالادسته ای نه شایست سالاری اگریک سال دروزارت خانه هم بسته باش هیچه اتفاقی نمی افتد