کد خبر : 57909
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 18:23

در دیدار حوزه معاونت اقتصادی بازرگانی ریاست جمهوری با فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی مطرح شد:

آمادگی فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی برای اجرای طرحهای ملی صنایع غذایی / به معنای واقعی از تولید حمایت کنید / باید تمام هدفمان تولید باشد / برخی جلسات وزرا در کارخانه های تولیدی برگزار شود

آمادگی فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی برای اجرای طرحهای ملی صنایع غذایی / به معنای واقعی از تولید حمایت کنید / باید تمام هدفمان تولید باشد / برخی جلسات وزرا در کارخانه های تولیدی برگزار شود

به معنای واقعی از تولید حمایت کنید.

محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران به دهقان نیوز گفت: به دنبال دعوت فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی از حوزه معاونت اقتصادی بازرگانی ریاست جمهوری، جلسه ای در دفتر این فدراسیون با حضور حوزه معاونت حوزه اقتصادی و بازرگانی ریاست جمهوری و در راستای شعار سال که تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین می باشد تشکیل شد.

در این دیدار مهندس ثابت پی رییس هیات مدیره فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی ایران ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از پذیرش دعوت و حضور در این جلسه گفت: این دیدار را به فال نیک تلقی می‌کنیم و امیدواریم این جلسات در جهت توسعه و امید تولیدکنندگان ادامه داشته باشد و جلسات با تشکلهای تولیدی صنایع غذایی به صورت میدانی ادامه داشته باشد که مطمئنا بازتاب موثری را در بر خواهد داشت.

 وی گفت: در سالی که سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی آمادگی اجرای طرحهایی ملی در حوزه  صنایع غذایی را دارد و تاکید می کند که این طرح ها بصورت تضمینی اجرا گردد.

وی گفت: ما درخواست داریم که در طرحهایی که ارتباطی به موضوع اقتصادی و تولید دارد، تحقیقات بیشتر صورت گیرد و قطعا با دست اندرکاران تولید مشورت داشته باشید چرا بعد از اینکه طرحی جهت اجرا بخشنامه می شود بعد از آن از ما نظرخواهی می‌کنند که چه پیشنهادی برای از بین بردن ضعفهای آن دارید؟ این خود باعث بی اعتمادی نسبت به بخشنامه های غیر کارشناسی ایجاد می شود، نمونه قیمت گذاری ها، افزایش حقوق است. اینها ضرباتی است که به اقتصاد و تولید وارد می شود.

محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران هم در این دیدار گفت: بارها گفته ایم تا عملیاتی نشدن، هزاران بار دیگر تکرار می‌کنیم که باید و باید اقتصاد مقاومتی که در چهارده سال پیش ابلاغ شد و چندین سال متعدد از تولید حمایت شد بدون هیچگونه بیلبورد و تیتر سربرگها بصورت انقلابی اجرایی شود. اوضاع اقتصادی جهان در شرایط نامطلوبی است و باید تمام هدفمان تولید باشد. از دولت انقلابی انتظار داریم بمنظور توجه به تولید، موانع اساسی که بر سر راه تولید به عمد ایجاد می شود را بین ببرد. به معنای واقعی از تولید حمایت کنید.

وی ادامه داد: سالهاست بحث مجوزها و سختگیری بانک‌ها، مشکلات و سود جرائم که متاسفانه به ادارات دارایی و بیمه اجتماعی و … رایج گردیده است، نفس تولید را بریده است، بخشنامه های یک شبه، گرانی لحظه ای انرژی و سوخت، کمبودهای ساختگی مواد اولیه تولید که منجر به گرانی لحظه ای می شود و هفتاد خان‌هایی که عمدا سر راه تولید قرار می‌دهند که این موضوع، اقتصاد و خودکفایی را به مخاطره می اندازد. به وزرا و معاونین پیشنهاد دارم که جلسات را هر مدت در کارخانه های تولیدی برگزار کنند و از نزدیک بصورت میدانی وارد کارزار شوند و مطمئنا این جلسه که شما حضور پیدا کردید حتما دستاورد بهتری خواهد داشت.

معاونت حوزه اقتصادی و بازرگانی ریاست جمهوری هم این دیدار گفت: شرکت در این جلسه و بازدید از بخش‌های مختلف برایم بسیار پر جاذبه بود و حتما تاثیرات بیشتری خواهد داشت و حقیقتا شرکت‌های دانش بنیان عضو فدراسیون که به این صورت علمی در کشور به این شکل فعالیت دارند برایم بسیار مسرت انگیز بود. از اینکه از نزدیک دیدم که فقط یکصد نفر دکتر و مهندس در بحث برنامه نویسی سیستم های فروش آنلاین فعالیت دارند و حدود هزار نفر فقط در سیستم فروش آنلاین دارند درب منازل با این کیفیت کالا تحویل می‌دهند و واقعا من اطلاع نداشتم که این شرکت دانش بنیان در کشور بصورت آنلاین صادرات داشته باشد. من اطمینان می‌دهد که تمام تلاش خود را بکار ببرم که در این توسعه ملی استارتاپی، اقدامات موثری ایجاد نمایم و این اطمینان را می‌دهم که در جلسات آتی بتوانیم الویت بندی انجام بدهیم که از جوانب مختلف، حامی اعضای فدراسیون صنایع غذایی باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.