کد خبر : 59267
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 20:03

مدیرعامل مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی:

آقامیری بر اعضا غیردولتی شورای قیمت گذاری اعمال فشار می نموده / برای مصوبه ۱۵ هزار تومان گندم ظاهرا دست گردان امضا گرفته شده که خلاف قانون است / از نیکبخت انتظار داریم جلسه شورا را فوری برگزار کند و برای گندم پارسال مصوبه قانونی و شرعی از شورا بگیرد

آقامیری بر اعضا غیردولتی شورای قیمت گذاری اعمال فشار می نموده / برای مصوبه ۱۵ هزار تومان گندم ظاهرا دست گردان امضا گرفته شده که خلاف قانون است / از نیکبخت انتظار داریم جلسه شورا را فوری برگزار کند و برای گندم پارسال مصوبه قانونی و شرعی از شورا بگیرد
آقامیری بر اعضا غیردولتی شورای قیمت گذاری اعمال فشار می نموده

مدیرعامل مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی در خصوص اظهارات خود در یک کلیپ پیرامون بلاتکلیف ماندن قیمت نهایی خرید تضمینی گندم، توضیحاتی ارائه داد.

مسعود اسدی با اشاره به بخش هایی از اظهاراتش در این کلیپ مبنی بر اینکه اگر ۶ نماینده جامعه کشاورزی در شورای قیمت گذاری تحت فشار بخش دولتی از تعیین قیمت عادلانه خودداری کنند ضروری است که استعفا بدهند گفت: منظور از اظهارات بنده در این کلیپ، استعفای این افراد از شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بوده و ارتباطی به جایگاه و سمت این افراد در تشکلهای تخصصی خود ندارد چون تمام این افراد در تشکلهای مربوط به خود جزو افراد کاردان، پرتلاش و خادم بخش کشاورزی هستند.

وی گفت: قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان مصوب جلسه رسمی شورا نبوده و اتفاقا نمایندگان کشاورزان با آن مخالف بوده اند ولی ظاهرا آقامیری مصوبه ۱۷ هزار تومان را که رای آورده برمی دارد و صورتجلسه ۱۵ هزار تومانی را می نویسد و دست گردان از دولتی ها و برخی دیگر از غیردولتی ها امضاء می گیرد که از لحاظ قانونی و شرعی این مصوبه ارزشی ندارد. البته به من گفته شده آقایان پیشه ور رییس اتاق اصناف کشاورزی و هاشمی رییس بنیاد ملی گندمکاران امضا نمی کنند و رضازاده هم بعنوان مخالف امضا می کند که اصلا نباید امضا می کرد ولی بقیه متاسفانه ظاهرا امضا کرده اند.

وی گفت: آقامیری اصلا نمی دانست جایگاهش چیست و سرپرست کجاست و بر اعضا غیردولتی اعمال فشار می کرد.

وی گفت: از نیکبخت انتظار داریم محکم در کنار کشاورزان بایستد و جلسه شورای قیمت گذاری را برگزار کند و قیمت گندم را بطور قانونی و شرعی تصویب کند نه به شیوه آقامیری.

اسدی گفت: اگر این شیوه ادامه یابد و دولتی ها بخواهند با اعمال فشار، امضا بگیرند، حضور نمایندگان کشاورزان در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، عامل ضرر به بخش کشاورزی خواهد بود.

وی همچنین در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید هم گفت: با توجه به هزینه های تولید در بخش کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در فصل پیش رو باید حداقل کیلویی ۲۵ هزار تومان باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.