کد خبر : 57897
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردین 1401 - 7:04

آغاز برداشت گندم در کشور / قیمت خرید ؛ هر کیلو ۱۱۵۰۰ تومان

آغاز برداشت گندم در کشور / قیمت خرید ؛ هر کیلو ۱۱۵۰۰ تومان

خرید هر کیلو گرم ۱۱ هزار و پانصد تومان خواهد بود.

با حضور سرپرست مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در سال ۱۴۰۱ از گندمزار‌های دشت پیشین شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان برداشت شد. ­

به گزارش دهقان نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سهرابی سرپرست مجری طرح گندم اظهار داشت: سطح کشت گندم آبی سال جاری در کشور ­۱میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار و سطح کشت گندم دیم ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار می‌باشد و پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۹ میلیون تن تولید شود.

وی در ادامه گفت: ۱۹ هزار کمباین آمادگی دارند این از مزارع را برداشت نمایند و برای خرید این سطح ۱۱۰۰ مرکز خرید تضمینی پیش بینی شده است که بر اساس زمان برداشت در اقلیم‌های مختلف بازگشایی خواهند شد.
سرپرست دفتر طرح گندم افزود: در راستای پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی در جلسه هیأت محترم دولت قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی ۱۰۰۰ تومان بصورت جایزه به مبلغ مذکور اضافه که بعبارتی مجموع خرید هر کیلو گرم ۱۱ هزار و پانصد تومان خواهد بود.

وی از اجرای ۲۶۰ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در سال زراعی جاری خبر داد و عنوان کرد: برای برنامه سال آینده ۲ میلیون هکتار گندم آبی بصورت کشت قراردادی انجام و در این خصوص هزینه‌های تامین نهاده‌ها شامل کود، آفت کش ها، بذر و بیمه به حساب کشاورزان واریز و پس از تحویل محصول به مراکز خرید تسویه حساب خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.