کد خبر : 52744
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آبان 1398 - 18:34

آخرین دوراهی برای حجتی / استعفا یا عزل؟

آخرین دوراهی برای حجتی / استعفا یا عزل؟

بنظر می رسد این آخرین دوراهی برای حجتی است.

با اعلام وصول استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، قطعا باید در چند روز آینده حجتی در مجلس حضور پیدا کند. در همین خصوص دهقان نیوز در تماس با طیف گسترده ای از نمایندگان مجلس در استان های مختلف نظرات آنها را در مورد رای اعتماد حجتی پرسید و نتیجه این گفتگوها این بود که بنظر می رسد که حجتی این بار هیچ شانسی برای رای اعتماد ندارد و بررسی ها نشان می دهد که رای عدم اعتماد بسیار سنگینی برای حجتی رقم خواهد خورد. به همین خاطر عده ای از نزدیکان حجتی از او خواسته اند با توجه به اینکه احتمالا رای عدم اعتماد بسیار بالا و سنگینی برای او اتفاق خواهد افتاد لذا جهت حفظ شان حجتی، وی روز شنبه استعفا دهد.

ظاهرا امیری معاون رییس جمهور هم در جلسه هیئت دولت گفته که در صورت رفتن حجتی در صحن علنی مجلس، حجتی با رای عدم اعتماد سنگینی روبرو می شود و امکان هیچ گونه لابی هم وجود ندارد.

با توجه به اینکه استیضاح حجتی اعلام وصول شده و در شرایطی که تنها سه ماه تا انتخابات مجلس زمان باقی مانده است بنظر می رسد پس گرفتن رای عدم اعتماد غیرممکن بوده و نماینده ای هم که بخواهد در این شرایط رای خود را پس بگیرد باید منتظر عواقب سنگین معنوی باشد اگر چه بعید بنظر می رسد کسی در این مرحله رای خود را پس بگیرد.

بنابراین بنظر می رسد این آخرین دوراهی برای حجتی است یعنی او یا ناچار است تا قبل از استیضاح، استعفا بدهد و آبرومندانه از وزارت جهاد کشاورزی برود یا اینکه در انتظار یک رای عدم اعتماد سنگین و تاریخی در روز استیضاح باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

س دوشنبه , ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۵:۵۷

اتفاق خاصی نمیفته! دوباره استیضاح میشه دوباره رای اعتماد میدن. دیگه تکراری شده. پشتش گرمه! البته با رفتن ایشون و امدن یکی دیگه هم وضعیت کشاورزی این مملکت درست نمیشه!