کد خبر : 58290
تاریخ انتشار : جمعه 4 شهریور 1401 - 15:41

وزیر جهاد کشاورزی:

آب‌بهای کشاورزان صفر می‌شود / دولت برای اصلاح الگوی کشت، بسته‌ تشویقی می دهد

آب‌بهای کشاورزان صفر می‌شود / دولت برای اصلاح الگوی کشت، بسته‌ تشویقی می دهد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: آب‌بهای کشاورزان صفر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آب‌بهای کشاورزان صفر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر کشاورزی که الگوی کشت را رعایت کند، آب‌بهایش ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر نرخ بهره‌وری را ۵۰ درصد بالا ببرد، آب‌بهای او صفر می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، سید جواد ساداتی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها، بهره‌برداران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی کشور ۱۱٫۷ درصد است که عامل اصلی سرمایه‌گذاری پایین و ۴ درصدی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی درباره اجرای طرح الگوی کشت و نحوه اصلاح آن تصریح کرد: بهترین ابزار برای اصلاح و تغییر الگوی کشت، قیمت خرید محصولات کشاورز است. برای نمونه دولت سیزدهم با تعیین قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید تضمینی گندم میزان این خرید را ۳ میلیون تن افزایش داد و از ۴٫۵ تن در سال قبل به ۷٫۵ میلیون تن رساند. سال آینده همین سیاست را ادامه خواهیم و در تولید گندم برای نان به خودکفایی و تولید پایدار خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اثرات قیمت را در حوزه تولید برنج و جو مشاهده کردیم. چرا که کاهش تولید کود موجب شد که تولید برنج و جو به ترتیب ۲۰ و ۳۵ درصد افزایش داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به بسته‌های تشویقی دولت برای اصلاح الگوی کشت گفت:‌ بر این اساس برای کسانی که الگوی کشت را رعایت کنند، بخشودگی در پرداخت آب‌بهای کشاورزی در نظر گرفته‌ایم. به این ترتیب که هر کشاورزی که الگوی کشت را رعایت کند، آب‌بهایش ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر نرخ بهره‌وری را ۵۰ درصد بالا ببرد، آب‌بهای او صفر می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.