کد خبر : 53109
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 دی 1398 - 8:19

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

تا پایان هفته در غالب مناطق کشور از شمال تا جنوب، شرق تا غرب بارش باران را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی تا پایان هفته در غالب مناطق کشور از شمال تا جنوب، شرق تا غرب بارش باران را شاهد خواهیم بود.

مسعود حقیقت افزود: با توجه به احتمال برخورد صاعقه و سیلابی شدن مسیل ها در مناطق جنوبی کشور به عشایر و دامدارانی که در این مناطق فعالیت دارند، توصیه می شود از رفتن به ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

حقیقت در توصیه ای به زنبورداران کشور گفت: زنبوردارانی که به مناطق جنوبی کشور کوچ کردند، به سبب وقوع وزش باد شدید، رعد و برق و سیلابی شدن رودخانه ها از اتراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و بارش باران در اکثر مناطق کشور به کشاورزان توصیه می شود تا پایان هفته هیچ گونه محلول پاشی و سم پاشی را در مزارع و باغات خود انجام ندهند.

وی در توصیه به گلخانه داران برخی مناطق کشور گفت: گلخانه دارانی که در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس مستقر هستند، به سبب احتمال برخورد تگرگ مراقب سازه ها بویژه پوشش گلخانه ها باشند، ضمن آنکه در این مناطق اگر محصولی آماده برداشت است، هر چه سریع تر نسبت به برداشت آن اقدام کنند تا خسارتی از این حیث به آنها وارد نشود.

به گفته حقیقت، با توجه به شرایط مساعد بارندگی و وضعیت مطلوب آب، کشاورزان تاکنون مشکلی در آبیاری مزارع و باغات خود ندارند.

مدیرکل شبکه هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: اگرچه میزان بارش در سال زراعی جدید در حد نرمال و قدری گرایش به کمتر از نرمال دارد، اما کشاورزان را در تامین آب مورد نیاز کمک می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.