کد خبر : 56897
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 8:29

عضو هیات رئیسه خبرگان کشاورزی ایران:

وزیر کشاورزی باید از پشتوانه کشاورزان برخوردار باشد

وزیر کشاورزی باید از پشتوانه کشاورزان برخوردار باشد

انتخاب وزیر کشاورزی باید با نظر تشکلهای بخش کشاورزی صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه خبرگان کشاورزی ایران گفت: انتخاب وزیر کشاورزی باید با نظر تشکلهای بخش کشاورزی صورت گیرد. وزیر کشاورزی باید از پشتوانه کشاورزان برخوردار باشد. وزیر باید آمار صحیح از وضعیت موجود داشته باشد.

 علی کاظمی به دهقان نیوز گفت: بزودی تغییر و تحولاتی در دولت رخ خواهد داد و وزرای جدید وارد کابینه دولت جدید می شوند. مشکل ما گاها انتخاب بعضی وزراء هستند که ممکن است نتوانند مشکلات را پیگیری کنند. بیایید برای یکبار هم که شده برای انتخاب وزیر کشاورزی از نمایندگان اصناف و تشکلات کشاورزی نظرخواهی کنید و وزیر را انتخاب کنید نه اینکه صرفا قدرتهای بخش کشاورزی، فرد مورد نظر خود را تحمیل کنند.

وی افزود: هرکسی که وزیر شود اگر پشتوانه بخش کشاورزی را با خود به همراه نداشته باشد قطعا زیربار مافیا می رود. مشکل اصلی ما مافیای بخش کشاورزی است. در ابتدا هر فردی که بخواهد وزیر شود باید از وضعیت موجود کشاورزی کشور آمار و اطلاعات درست و جامع داشته باشد. متاسفانه مدیران ما بجای انعکاس مشکلات، هر جایی که مزرعه و یا کارخانه خوبی وجود داشته باشد را نشان می دهند. یکبار نشده که از کشاورزان نمونه دعوت کنند و در مورد مشکلاتشان بحث و تبادل نظر کنند.

وی گفت: بدلیل اینکه وزرای ما معمولا با تشکلات کشاورزی ارتباط ندارند، در پیگیری مسائل ناتوان هستند. وزیر کشاورزی در حقیقت نماینده بخش کشاورری است در جهت مرتفع سازی مشکلات و پیشبرد اهداف بخش کشاورزی به نفع منافع ملی و کشوری.

کاظمی گفت: جامعه کشاورزی انتظار دارد که وزیر کشاورری با نمایندگان کشاورزان و تشکلهای کشاورزی ارتباط مستمر برقرار کند و از اطلاعات و آمار آنها استفاده نماید. دردهای بخش کشاورزی را هیچکس به مانند تشکلهای کشاورزی نمی داند. افردی که وزیر می شوند قطعا توانایی هایی دارند اما مسئله اینجاست که ما میدانیم اما نمی توانیم.

وی گفت: یک وزیر باید خودش مشکلات و مسائل را لمس کرده باشد، با واقعیت جامعه قبلا روبرو شده باشد که بتواند مصائب کشاورزی را درک کند و در حل مسائل بخش کشاورزی قدم بردارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.