کد خبر : 53121
تاریخ انتشار : جمعه 20 دی 1398 - 3:56

دلایل گرانی پیاز ؟

دلایل گرانی پیاز ؟

با ورود محصول نو به بازار در اواخر بهمن ماه، قیمت پیاز کاهش می‌یابد.

با ورود محصول نو به بازار در اواخر بهمن ماه، قیمت پیاز کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، با بیان دلایل گرانی پیاز در بازار گفت: با ورود محصول نو به بازار در اواخر بهمن ماه، قیمت پیاز کاهش می‌یابد.

اسدالله کارگر در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش قیمت پیاز طی روزهای اخیر، گفت: در حال حاضر پیازها از زمین‌های کشاورزی جمع آوری و به انبار منتقل شده است؛ بنابراین پیازهایی که به بازار عرضه می شوند، انباری هستند؛ ضمن اینکه در روزهای گذشته، سرما نیز بر روند عرضه این محصول تاثیر داشته و این مسائل موجب گرانی قیمت این محصول شده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته، قیمت پیاز بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر، قیمت پیاز زرد از ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و پیاز قرمز از ۴۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است.

کارگر در پاسخ به این سوال که پیش بینی کاهش قیمت پیاز را برای روزهای آینده دارید، گفت: تا زمانی که پیاز نو وارد بازار نشود، احتمالا شرایط بازار به همین منوال خواهد بود؛ ضمن اینکه پیاز نو اواخر بهمن‌ماه و حدود یکماه مانده به عید، از مناطق جنوبی کشور از جمله دزفول وارد بازار می‌شود.

وی همچنین از کاهش ۲ هزارتومانی قیمت گوجه فرنگی خبر داد و افزود: در مجموع قیمت گوجه‌فرنگی در هفته های اخیر، حدود ۶ هزارتومان کاهش داشته و هم اکنون قیمت گوجه انباری ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و گوجه بوته ای بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است.

کارگر تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به عرضه مطلوب گوجه فرنگی، روند کاهش قیمت این محصول در بازار ادامه یابد.

وی همچنین وضعیت بازار میوه را آرام توصیف کرد و افزود: عرضه این محصولات فراوان است و تغییری در بحث قیمت نداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.