کد خبر : 58690
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 9:17

تمدید وام‌های کشاورزی تا یک سال آینده

تمدید وام‌های کشاورزی تا یک سال آینده
وام‌های کشاورزان برای یک سال استمهال می‌شود، اگر در سال زراعی پیشرو نیز حوادث قهری طبیعی رخ داد، روند تمدید وام تکرار خواهد شد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وام‌های کشاورزان برای یک سال استمهال می‌شود، اگر در سال زراعی پیشرو نیز حوادث قهری طبیعی رخ داد، روند تمدید وام تکرار خواهد شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علایی مقدم با اشاره به تذکر برخی از نمایندگان مجلس در مورد امهال وام‌های کشاورزی گفت: تمدید وام‌های کشاورزی نیاز به ساز و کاری است که مقررات و ضوابطی خاصی دارد. یا باید به صورت قانونی در مجلس مصوب شود و یا بر اساس بررسی‌های میدانی ستاد مدیریت بحران استان‌ها وام‌های کشاورزی تمدید شود.

وی افزود: برای مثال ستاد مدیریت بحران با بررسی‌های انجام شده، می‌تواند خشکسالی، سیلی و حوادث قهری طبیعی اتفاق افتاده در هر استان را منعکس کند تا بر اساس این حوادث، تمدید وام‌های کشاورزی محقق شود.

وی با بیان اینکه امسال، سال خاصی برای کشاورزی ایران بوده است از جمله خشکسالی سالانه گذشته و اجرای مردمی سازی یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که آثارش در بخش کشاورزی نیز دیده شد افزود: با تدابیری وزارت جهاد کشاورزی و همکاری بانک مرکزی و عاملیت بانک کشاورزی شاهد اجرای طرح‌های حمایتی برای دامدارن و کشاورزان بودیم.

علایی مقدم با اشاره به اینکه طرح حهای حمایتی برای مدیریت مردمی سازی یارانه‌ها اجرا شده افزود: طرح‌های حمایتی شامل صدور دامدارکارت، ارائه تسهیلات کم بهره و همچنین تسهیلات سرمایه در گردش است که آثارش در نهاده‌های کشاورزی به خوبی نمایان شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حمید شنبه , ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

سلام من یک دامدار هستم مثل امروز رفتم بانک و بانک میگه باید تسویه کنی خب با این اوضاع و بااین شرایط از کجا بیارم دامدار وکشاورز بدبختتر پیدانمیشه شما لااقل تمدید کنید تا یک سال حداقل یه نفس بکشیم . ضامنها آبرو برامون نزاشتن . وامها رو تمدید کنید