کد خبر : 60146
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1402 - 6:18

افزایش فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز

افزایش فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز
 رئیس سازمان امور اراضی کشور خواستار تشدید فعالیت‌های نظارتی و هوشیاری واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز شد.

 رئیس سازمان امور اراضی کشور طی نامه‌ای به تمامی روسای سازمان جهادکشاورزی سراسر کشور، خواستار تشدید فعالیت‌های نظارتی و هوشیاری واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز شد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، رضا افلاطونی در این نامه خطاب به روسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها آورده است: براساس مصوبات قرارگاه مرکزی صدور اسناد و حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال، تأکیدات رئیس قوه قضاییه و همچنین وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ضرورت برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و دقیق بر اراضی کشاورزی و برخورد قاطع و سریع بـا متصرفان اراضی دولتی و متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در حریم و خارج از حریم شهرها؛ لازم است برای جلوگیری از سوء استفاده اشخاص و سودجویان و فراهم کردن مـوجبات تضییع حقوق بیت‌المال ناشی از ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروزی، مدیران امور اراضی استان و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، ضـمن هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی از جمله مراجع قضایی، فراجا، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، بنیاد مسکن، شهرداری، بخشداری و … ترتیبی اتخاذ کنند تا نسبت به راه‌اندازی گشت‌های مشترک و اطلاع‌رسانی فوری هرگونه تغییر کاربری و ساخت ‌و ساز غیرمجاز به مراجع ذی‌صلاح اطلاع داده شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.

در این نامه خواسته شده اسامی کارکنان کشیک از تاریـخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ تنظیم و بـه یگـان حفـاظت از اراضی این سازمان منعکس شود. همچنین باید گزارش عملکرد روزانه واحدهای گشتی در پایان مأموریت به مدیریت امور اراضی استان منعکس تا پس از جمع‌بندی به یگان حفاظت این سازمان ارسال شود.

در بخش دیگری از این نامه، از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواسته شده برای استفاده از ظرفیت تفاهمنامه بین وزارت‌ جهادکشاورزی و وزارت کشور ضمن هماهنگی با فرمانداری، شهرداری، بخشـداری و دهیاری نسبت به نصب بنر و معرفی سامانه شبانه‌روزی ۱۳۱ ارتباط مردمی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و… برای آگاه‌سازی در مورد ساخت ‌و ساز غیرمجاز اقدام کنند و مستندات مربوطه را در اسرع وقت به این سازمان ارسال کنند.

همچنین مدیران جهاد کشاورزی به نحوی برنامه‌ریزی کنند تـا در ایام تعطیلات نوروز رئیس اداره امور اراضی و یا یکی از معاونان، مسئولیت رصد و پایش اراضی، واحدهای گشت و پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی را عهده‌دار باشند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در این نامه تاکید کرده است: مدیران استانی و شهرستان‌ها از تمام ظرفیت و امکانات موجود در اجرای مأموریت‌های محوله استفاده کنند و تحت هیچ شرایطی گشت‌ها نباید تعطیل و در مأموریت‌های غیرضروری به‌کارگیری شود، شهرستان‌های بحرانی فاقد خودرو گشت نیز از خودروهای گردشی استفاده کنند.

همچنین فرماندهان یگان حفاظت امور اراضی استان‌ها برابر شرح وظایف ۲۱ گانه ابلاغی، نسبت به ارسال اخبار مردمی و رصد واحدهای گشت و پایش اراضی کشاورزی (به صورت تصادفی) اقدام کنند و روزانه عملکرد عوامل در ستاد استان و شهرستان‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند و گزارش روزانه اول وقت به فرماندهی یگان حفاظت ارسال شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.