کد خبر : 52546
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1398 - 9:23

یک نماینده مجلس:

ارزش سبد خالی میوه از ۵ کیلو سیب بیشتر است! / حجتی اراده‌ای برای مدیریت بازار ندارد / استعفای حجتی خبر خوشی بود

ارزش سبد خالی میوه از ۵ کیلو سیب بیشتر است! / حجتی اراده‌ای برای مدیریت بازار ندارد / استعفای حجتی خبر خوشی بود

خبر خوشی که به گوش رسید استعفای شما بود که متاسفانه آن را به سرعت تکذیب کردید.

با این شرایط شما اصرار و اشتیاق زیادی بر حفظ جایگاه خود دارید البته بسیاری از همکاران من در مجلس در برابر استیضاح شما مقاومت کرده و چندین بار به شما رای اعتماد دادند که آنها هم باید پاسخگو باشند. تنها خبر خوشی که از حوزه شما به گوش رسید استعفای شما بود که متاسفانه آن را به سرعت تکذیب کردید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا برای خرید مناسب تضمینی گندم از کشاورزان زحمتکش کشور پول ندارید ولی برای واردات آن دست و دلبازی می‌کنید؟ تا کی باید مصالح دلالان بر حقوق مسلم کشاورزان بچربد؟

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به نقش گندم به عنوان یک کالای راهبردی در جهان تاکید کرد و ضمن تببین نقش گندم در امنیت غذایی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروزه کشورها با صرف یارانه‌ها و مشوق‌های کلان سعی می‌کنند تا نیاز گندم خود در داخل را تولید کنند چرا که این محصول حتی به مسئله‌ای فراتر از امنیت غذایی تبدیل می‌شود. در برخی کشورهای سلطه گر از این محصول به عنوان تهدید سیاسی برای دیگر کشورها استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر با اهتمام به کشاورزان زحمتکش کشور ما در تولید گندم خودکفا شده است. اما منصافه نبودن قیمت خرید تضمینی گندم نتایج نامطلوبی به بار آورده است.

وی در ادامه انتقادات خود به نازل بودن قیمت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: علیرغم خودکفایی اعلام شده از سوی دولت، گندمکاران هیچ انگیزه‌ای برای تحویل گندم تولید شده در سال زراعی گذشته به دولت را ندارند و با وجود خاک خوردن چندین میلیون تن گندم در انبارها دولت به واردات روی آورده است تا در شرایطی که آب در کوزه است تشنه لبان گرد جهان بگردیم.

وی تامین امنیت غذایی کشور را به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی مطرح کرد و گفت: دولت باید با توجه به بسترهای قانونی موجود از تولید داخلی حمایت کند دولت طبق قانون موظف است قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی را متناسب با نرخ تورم اعلام کند ولی اغلب خلاف این مسئله اتفاق می‌افتد. در شرایطی که هزینه‌های تولید کشاورزان هر ساله افزایش پیدا می‌کند دولت مطالبات کشاورزان متناسب با نرخ تورم پرداخت نمی‌کند. قیمت نازل تعیین شده برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک در سال زراعی ۹۸- ۹۹ هم در راستای حمایت از تولید داخلی نبوده و انگیزه تولید کنندگان را کم می‌کند.

بدری در ادامه سخنان خود خطاب به محمود حجتی وزیر امور جهاد کشاورزی گفت: نیاز کشور به واردات گندم علیرغم دستیابی به خودکفایی نتیجه سو مدیریت در قیمت گذاری گندم است. چرا برای خرید مناسب تضمینی گندم از کشاورزان زحمتکش کشور پول ندارید ولی برای واردات آن دست و دلبازی می‌کنید؟ تا کی باید مصالح دلالان بر حقوق مسلم کشاورزان بچربد؟

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خطاب به محمود حجتی ادامه داد: آیا خبر دارید در استان اردبیل ارزش ریالی یک سبد خالی میوه از ۵ کیلو سیب بیشتر است؟ بعد از تراژدی سیر، نوبت به سیب رسیده است. شما همچنان اراده‌ای برای مدیریت بازار ندارید. باغداران  اردبیلی یا از قهر طبیعت و سرمازدگی در عذاب هستند و یا در آتش بی تدبیری برای بازاریابی می‌سوزند. دامداران نیز وضعیت مشابه به کشاورزان دارند.

وی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: با این شرایط شما اصرار و اشتیاق زیادی بر حفظ جایگاه خود دارید البته بسیاری از همکاران من در مجلس در برابر استیضاح شما مقاومت کرده و چندین بار به شما رای اعتماد دادند که آنها هم باید پاسخگو باشند. تنها خبر خوشی که از حوزه شما به گوش رسید استعفای شما بود که متاسفانه آن را به سرعت تکذیب کردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.