کد خبر : 53850
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 - 7:49

دبیر نظام صنفی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با دهقان نیوز:

برخی کشاورزان دستفروشی می کنند! / حق توسعه کشاورزی را به استان چهارمحال و بختیاری نمی دهند

برخی کشاورزان دستفروشی می کنند! / حق توسعه کشاورزی را به استان چهارمحال و بختیاری نمی دهند

به استان چهارمحال و بختیاری حق برداشت آب  را نمی دهند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۱۳۹۲ به بعد حق مجوز جدید برای هرگونه برداشت  آب را نمی دهند که این امر باعث کوچ روستائیان و کشاورزان به حاشیه شهرها و نهایتا به ایجاد شغلهای دستفروشی و حتی قاچاق منجر شده است.

ایوب اشراقی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: به استان چهارمحال و بختیاری حق برداشت آب  را نمی دهند.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری محروم است و همچنان محروم مانده و حق توسعه چه در کشاورزی و چه در صنعت را ندارد.

وی افزود: جهت راه اندازی و ایجاد هر نوع صنعت و تولیدی نیاز به آب می باشد. از سال ۱۳۹۲ به بعد حق مجوز جدید برای هرگونه برداشت  آب را نمی دهند که این امر باعث کوچ روستائیان و کشاورزان به حاشیه شهرها و نهایتا به ایجاد شغلهای دستفروشی و حتی قاچاق منجر شده است.

وی گفت: در مورد حق آبه باید بگویم که مدیریت سد زاینده رود در دست شرکت آب منطقه ای استان اصفهان است در صورتیکه طبق قانون و مصوبات، مدیریت سد باید مستقیما به دست وزارت نیرو باشد. در این فصل بارندگی که آب در رودخانه موجود است باز هم از سد، آب برداشت می کنند. سرچشمه سد در استان چهارمحال و بختیاری ست ولی خود حق برداشت ندارد.

وی گفت: تونلهای عریض و طویلی بنام های بهشت آباد و گلاب از سمت استان مجاور بصورت زیرزمینی و پنهانی به سمت چهارمحال و بختیاری در حال احداث هستند که طول آنها به حدود ۶۵ کیلومتر و به عمق ۳۰۰ متر می رسد. این تونلها برای جمع آوری آبهای زیر زمینی استان چهارمحال و بختیاری و همچنین برداشت از زیر سرچشمه ها و سد زاینده رود طراحی شده اند که شاید بتوان آنرا بزرگترین قنات جهان نامید. این طرح در ظرف چند سال آینده باعث فاجعه بی آبی و خشکسالی در استان چهارمحال و بختیاری و خشکی دائمی زاینده رود خواهد شد.

وی گفت: همه به اندازه نیازشان حق استفاده و برداشت از این نعمت الهی و مایه ی حیات  را دارند اما چرا برخی با فشار به مسئولین و بطور غیرقانونی می تواند جلوی حق استان محروم چهارمحال و بختیاری در برداشت از آب را بگیرند و آنرا در فقر آب و شغل رها سازند؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.