معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران:
هدف تعاون روستایی حمایت از تولیدکننده است / خرید تضمینی پیاز با هدف حمایت از کشاورزان
خرید تضمینی پیاز با هدف تنظیم بازار این محصول، حمایت از کشاورزان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان در حال انجام است.
معاونت بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید تضمینی ۲۳ هزار تن پیاز مازاد در کشور خبر داد و گفت: خرید تضمینی پیاز با هدف تنظیم بازار این محصول، حمایت از کشاورزان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان در حال انجام است.
مرتضی معتمد با اشاره به تولید مازاد بر نیاز پیاز در استان هرمزگان و جنوب استان کرمان گفت: کشاورزان این مناطق برنامه کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی را رعایت نکردند و در زمینهایی که میتوانست زیرکشت دیگر محصولات مورد نیاز کشور برود، پیاز کاشتند که این امر منتج به تولید پیاز بیش از نیاز و افت قیمت این محصول شد.
وی ادامه داد: در پی این اتفاق، وزیر جهاد کشاورزی دستور خرید تضمینی پیاز را صادر کرد و این وظیفه را بر عهده سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار داد.
وی گفت: به موازات خرید تضمینی، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز تفاهمنامهای را با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خرید توافقی و حمایتی پیاز مازاد کشاورزان تنظیم کرد. منابع مالی که از سوی ستاد تأمین می شود به شکل تسهیلات بدون کارمزد با عاملیت صندوق تعاون روستایی ایرانیان به صادرکنندگان و کارخانجات فرآوری کننده پرداخت میشود.
وی افزود: از محل اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به کارخانهها و صادرکنندگان برای جذب حداکثری این محصول در چرخه صنعت و صادرات، سرمایه در گردش داده میشود.
وی از تولید حدود ۶۰۰ هزار تن پیاز مازاد بر نیاز صنف و صنعت و صادرات در کشور خبر داد.
معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی محصول پیاز حدود ۶۰۰ تومان است و تعاون روستایی با هدف حمایت از تولیدکننده اقدام به خرید تضمینی کرده و تنظیم بازار و تعدیل قیمت این محصول به نفع کشاورزان خرید تضمینی را ادامه خواهد داد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0