کد خبر : 55446
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 9:16

دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی:

دولت باید از کارهای اجرایی کشاورزی کناره‌گیری کند / تشکل‌ها خودشان می‌دانند چکار کنند / همه جا کشاورزی قراردادی متداول است / کشاورزی ایران باید قراردادی شود

دولت باید از کارهای اجرایی کشاورزی کناره‌گیری کند / تشکل‌ها خودشان می‌دانند چکار کنند / همه جا کشاورزی قراردادی متداول است / کشاورزی ایران باید قراردادی شود

دولت باید از کارهای اجرایی کشاورزی کناره‌گیری کند.

دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی ایران درباره ضایعات بخش کشاورزی گفت: دولت باید از کارهای اجرایی کشاورزی کناره‌گیری کند و ناظر و هدایت کننده باشد و تشکل‌ها  و کشاورزان خودشان می‌دانند چکار کنند. متاسفانه اینطور نیست تا الگوی کشت نداشته باشیم.

محسن نقاشی با تاکید بر اینکه کشاورزی ایران باید قراردادی شود افزود: در همه جا کشاورزی قراردادی متداول است و اگر این کار در کشور بشود و کشاورز در اتحادیه ها قرارداد ببندند هم کشاورز راضی خواهد بود وهم صنایع تبدیلی بهتر کار می کند. الان هم کشاورز راضی نیست و هم صنایع تبدیلی درست کار نمی کند.

وی گفت: الان خاک را از بین می بریم آب را هدر می دهیم چون الگوی کشت نداریم. وقتی در کشت قراردادی قرار بگیرد کشاورز با قرارداد محصولش را می فروشد. این بحث با حاکمیت می تواند شکل بگیرد و با این قراردادها و تضمین آن مشکلات حل می شود.

وی افزود: باید با برنامه ریزی و آموزش و علم و استفاده از تجربیات کشورهای دیگر مشکلات را حل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.